Af - 19/10-15 14:55

Ariana Grande kritiserer opdelingen af kvinde- og mandebladeAriana Grande kritiserer opdelingen af kvinde- og mandeblade

Ariana Grande og hendes mor bryder sig ikke om, hvordan magasiner bliver promoveret forskelligt til kønnene.

Bildstrecke im Grossformat »

- Hvad er det galt med det her billede? spurgte Ariana Grandes mor, Joan Grande, i går på Twitter.

Hun havde delt et billede af to magasinhylder. Over den ene hylde stod der ‘kvinders interesser’. Her var en masse såkaldte kvindemagasiner, hvor tabloide historier og skønhedstips fylder forsiderne.

LÆS OGSÅ: Taylor Swift bruger sin titel som verdens hotteste til at tale om feminisme

Den anden hylde var kategoriseret som ‘mænds interesser’, hvor biler, forretningstips og videnskab fylder det meste.

SE BILLEDET HER:


Ariana Grande var hurtig til at svare sin mor på Twitter:


- Nå! Så kvinder er kun interesseret i tabloide medier, og hvis jeg gerne vil læse om biler, erhvervsliv og videnskab skal jeg gå over i mande-afdelingen? spørger den unge sangerinde.

Hun er altså enig med sin mor i, at opdelingen af magasinerne er kønsdiskriminerende.

LÆS OGSÅ: Opfør dig ordentligt, mand! Fem bud til at undgå sexisme

Den 22-årige sangerinde stoppede ikke sin tweets her. Hun hyldede også sin mor med følgende tweet:

- Jeg elsker mit åbenhjertige og feministiske mor.

Sidst, men ikke mindste, understreger Ariana Grande, at hun kender mænd, som læser både Vogue, Elle og Cosmopolitan. Hun sluttede din Twitter-storm med flere hashtags: #AllesInteresser #MændLæserComsoOgVouge #KvinderLæserForbesOgRobbReport.

De to kvinder er ikke de eneste, der har kritiseret magasinbranchen for at fordumme kvinder.

Det er en debat, der har kørt længe - også herhjemme, hvor en gruppe danske kvinder har oprettet Facebook-gruppen ‘Intelligent dameblad’. Målsætningen er at starte netop sådan et, selv om det efter flere år endnu ikke er lykkedes.

LÆS OGSÅ: Norge dømt for kønsdiskrimination i USA

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress