Af Thomas Berger - 29/03-16 08:03

SPILANMELDELSE: 'Hitman' er snigmorderens fascinerende sandkasseSPILANMELDELSE: 'Hitman' er snigmorderens fascinerende sandkasse

Snigmorderen Agent 47 fra danske Io-Interactive er tilbage efter en fire års orlov.

storybild

Det røde slips er strammet, og fnuggene børstet af det sorte jakkesæt. Vægten af den lyddæmpede pistol er en betryggende påmindelse om den forestående mission, mens stregkoden i nakken aldrig lader dig glemme fortiden. Agent 47 er tilbage.

Til forskel fra de fem tidligere spil i ’Hitman’-serien, har den danske spiludvikler Io-Interactive valgt, at det seneste ’Hitman’ skal udgives episodisk – lidt ligesom en tv-serie – så der tilføjes nye missioner hver måned. Det giver spiludvikleren mulighed for løbende at fikse spillet rent teknisk samt reagere på respons fra spillerne.

LÆS OGSÅ: SPILANMELDELSE: Klodsede superhelte på jagt efter en fortælling

LÆS OGSÅ: SPILANMELDELSE: 'XCOM 2' er fremtidens modstandskamp

Men det betyder også, at der i skrivende stund kun en prolog og en enkelt mission ved et modeshow i Paris at gennemføre – noget der ikke tager den øvede snigmorder mere end en halv time. Og så tager det alligevel adskillige timer.

For Hitman handler ikke blot om at finde og eliminere sit mål, det handler også om at afsøge sandkassen, som Io-Interactive har placeret dig i, for at finde mere elegante måder at gennemføre din opgave på – eller forsøge at løse de opgaver som andre spillere har skabt via spillets onlinefunktion Contracts.

LÆS OGSÅ: SPILANMELDELSE: Nyt ’Hitman’-spil efterligner tv-serierne

LÆS OGSÅ: SPILANMELDELSE: Taktisk terrorbekæmpelse

Io-Interactive virkelige bedrift er imidlertid, at de formår at skabe et modeshow, der fremstår som en levende og troværdig verden, hvor omgivelser og mennesker ikke blot er kulisser og dukker, der skal facilitere en spiloplevelse. Det er så op til dig som spiller, at skabe legen i disse omgivelser, for det er begrænset hvor meget Io-Interactive aktivt underholder dig.

Til: Konsol og pc
Producent: Io-Interactive

4 ud af 6

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress