Af - 11/05-16 21:40

Derfor er dit feed fuld af baby-lykkeDerfor er dit feed fuld af baby-lykke

Personlige sejre skal straks deles på sociale medier. Det ligger dybt i os, lyder det fra en ekspert.

Bildstrecke im Grossformat »

De findes i mange finurlige, kreative og søde former.

Personlige nyheder om en snarlig ankomst af en lille ny fylder godt på sociale medier. Når maven vokser, skal alle vide det.

Onsdag aften kunne vært på Go’ Morgen Danmark, Louise Wolff, fortælle på Instagram, at hun skal være mor til efteråret. Som så mange andre har den vordende mor valgt at præsentere de lykkelige omstændigheder på et socialt medie, og det er der en god grund til.

LÆS OGSÅ: TV-vært glæder sig helt vildt: Skal være mor

- Jeg tror, det ligger dybt i os hver især, at vi næsten ikke kan det have i os - vi vil fortælle det til alle på én gang, siger redaktør på onlinemediet for gravide, min-mave.dk, Maibrit Dessau og fortsætter:

- Det er blevet den hurtigste måde at gøre det på. I gamle dage slog man på tromme, når der var sket noget vigtigt. Når nogle nu har deres personlige sejre, så ryger det straks på Facebook.

Maibrit Dessau forklarer, hvorfor særligt de kendte har god grund til at ‘breake’ historien på eksempelvis Instagram, hvor kvinder som Nanna ‘Oh Land’ Øland, Christiane Schaumburg-Müller og senest Louise Wolff har indviet omverdenen i deres privte glæde.

LÆS OGSÅ: Christiane og L.O.C. er sammen igen: Og de har en STOR overraskelse

- Når de kendte gør det, er det en måde at tage kontrol over historien på og formidle den glædelige nyhed som de selv ønsker det. De ved, at det bliver kendt på et tidspunkt, så på de sociale medier kan de fortælle det med deres egne ord, siger hun.

LÆS OGSÅ: Oh Land afslører: Mini-Oh Land på vej

Når den lille dreng eller pige kommer til oktober er det første gang, at Louise Wolff bliver mor.



Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress