Af - 01/06-15 15:55; Opdateret: 01/06-15 16:33

Her er sandheden om dæmonlegen 'Charlie Charlie'Her er sandheden om dæmonlegen 'Charlie Charlie'

#CharlieCharlieChallenge er ikke, hvad den giver sig ud for at være.

Historien om, at unge dyrker en trend med at hidkalde en mexicansk dæmon viser sig at være fup.

Det skriver Uproxx.

I sidste uge kunne flere medier beskrive, hvordan en trend bredte sig online blandt de unge, der dyrkede en ny form for ånden i glasset på de sociale medier. Trenden gik under navnet #CharlieCharlieChallenge, men viser sig nu at være et storstilet reklamestunt.

Filmklippene og de unge er en del af et viralt marketingsstunt for en gyserfilm ved navn 'The Gallows.' Galgerne på dansk. Filmen er produceret af en af de samme, der står bag gyserne 'Paranormal Activity' og 'Insidious.'

LÆS OGSÅ: Tør du? Unge dyrker viral 'farlig' leg: Hidkalder mexicansk dæmon

Legen foregik sådan, at man forsøger at hidkalde en mexicansk dæmon, som kan svare på alverdens spørgsmål. Det skulle foregå sådan, at man lagde to blyanter ovenpå hinanden, hvor den øverste blyant så kunne svinge ud til enten 'ja' eller 'nej' - alt efter, hvad man spørger 'dæmonen' om.

LÆS OGSÅ: Ny livsfarlig trend spreder sig blandt unge

Derefter siger man:

- 'Charlie Charlie are you here?'

Ifølge opskriften på legen skulle det være af yderste vigtighed, at man husker at slutte legen ordentligt, ellers skulle man risikere at holde en portal åben, som andre dæmoner kan gå igennem (hvis man altså tror på sådan noget). Legen blev sluttet ved, at man sagde 'Charlie Charlie can we stop?'

LÆS OGSÅ: Ny trend: Danskerne smykker sig med deres døde kæledyr

Flere hoppede i marketingsfælden, blandt andet en præst, der advarede unge mod at lege den nye udgave af ånden i glasset, der blev voldsomt udbredt på de sociale medier.

Nedenfor kan du se traileren for 'Gallows'

LÆS OGSÅ: 100.000 danskere har liket fupkampagne på Facebook

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress