Af - 18/03-15 14:58; Opdateret: 18/03-15 15:08

TV: - Det må være 18,7 millioner værdTV: - Det må være 18,7 millioner værd

Kan eksperter gennemskue, at der ikke er tale om dyr kunst?

Se eksperternes dom over IKEA-værket her. Se video i større format i vores videosektion Videoportal

Efter at have taget fusen på madanmeldere, der intetanende skulle vurdere mad fra McDonald's i en viral video sidste år, prøver videomagerne fra Lifehunters nu at gøre lidt kærligt grin med kunst-eksperter.

LÆS OGSÅ: Se fornemme eksperter anmelde McD-mad uden at vide det

I et samarbejde med IKEA har Lifehunters nemlig taget et værk fra møbelgigantens nye plakatkollektion med på kunstmuseum. Det foregår på en dag, hvor en række kunst-eksperter alligevel er inde for at vurdere en anden udstilling.

- Da vi fortalte eksperterne, at der var tale om et værk af Ike Andrews (bemærk de fire første bogstaver, red.), sagde de alle, at han var en dygtig kunstner. Det blev virkelig sjovt, fortæller Erik Hensel fra Lifehunters.

Kunstkenderne bliver i videoen bedt om at forholde sig til værket og give et bud på, hvor meget det er værd. Eksperterne mener, at det er alt fra over 1.000 euro til over 2,5 millioner euro værd.

Se så deres ansigt, da de får at vide, at der er tale om en IKEA-plakat, i videoen øverst.

Værket i videoen er fra IKEAs kommende 'Art Event Limited Collection 2015', hvor en række streetkunstnere har bidraget til samlingen af de nye plakater. Det er kunstnerne Christian Rebecchi og Pablo Togni, der kalder sig NEVERCREW, der har lavet værket med titlen 'Message In a Bottle'.

LÆS OGSÅ: IKEA klar med møbel, der løser smartphone-problem nummer 1


Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress