Af - 06/06-15 21:54

TV: Youtube kårer verdens bedste reklame: Er det også din favorit?TV: Youtube kårer verdens bedste reklame: Er det også din favorit?

De kan være sjove, de kan være rørende, og de er som regel fyldt med kendte mennesker. Youtube's brugere har kåret den bedste reklame i deres 10 års levetid.

Her er vinderen, der kommer fra Turkish Airlines. Du kan læse mere om den og se top fem i artiklen. (Video: Youtube/Turkish Airlines) Se video i større format i vores videosektion Videoportal

Vi er egentlig ret trætte af dem, når de afbryder os midt i en god film, eller når de skal vises midt i et 24 minutter langt afsnit af en TV-serie.

Men en gang imellem er reklamerne så gode, at vi vil se dem igen og igen. Det kan de i hvert fald mærke på Youtube, hvor de får flere og flere visninger. Og nu har video-tjenesten fået brugerne til at kåre den bedste i anledning af deres 10-års fødselsdag.

Vinderen er fundet ud fra 20 nominerede reklamer, der alle har gået verden rundt gennem Youtube i løbet af de sidste 10 år. Brugerne har stemt på deres favoritter, og nu er den bedste reklame kåret.

Youtube har lagt top fem ud på deres blog, og dem kan du se herunder:

Nummer fem:
Dove laver i den her reklame et eksperiment, hvor en mand tegner en række kvinder ud fra, hvordan de beskriver sig selv, og hvordan andre beskriver dem. Resultatet er selvfølgelig rørende, og det har nok været med til at give den over 65 millioner kliks.

LÆS OGSÅ: Bryder sammen på Youtube: Fik tæv for at ville hjælpe

Nummer fire:
Den her var voldsomt populær i dagene efter, at den blev lagt på Youtube. Og i skrivende stund har mere end 79 millioner set Jean Claude Van Damme lege mellem to lastbiler i den her legendariske Volvo-reklame.

LÆS OGSÅ: TV: Advarsel! Derfor skal du ikke bruge din selfiestang i bilen

Nummer tre:
'Du slår som en pige' er egentlig ikke et særlig pænt udtryk. Det er det, som Always forsøger at fortælle i den her reklame, der er set over 57 millioner gange, og som kommer med et stærkt budskab.

LÆS OGSÅ: Ti år med YouTube – se danskernes ’all time favourite’-videoer

Nummer to:
Hvis du i søvne kan nynne den klassiske Darth Vader-melodi fra Star Wars, så havde du måske helst set, at det her var vinderen. Men Volkswagens fire år gamle Super Bowl-reklame, der har 62 millioner visninger, får kun andenpladsen.

LÆS OGSÅ: TV: Søn laver den sødeste video for at finde en kæreste til sin mor

Nummer et:
Kendis-faktoren er helt enorm i den her reklame fra Turkish Airlines, og superstjernerne Kobe Bryant og Lionel Messi, der normalt er vindere i henholdsvis basketball og fodbold, har helt sikkert fået en stor pose penge for den her reklame, der har over 141 millioner visninger på Youtube.

LÆS OGSÅ: TV: Hun er kun 12 år, men selv Simon Cowell må rejse sig og klappe af beundring

Ifølge data fra Google har verdens befolkning brugt tilsammen brugt 7,7 millioner timer på at se de fem bedste reklamer, så hvis de er gode nok, vil vi altså gerne se dem.

Hvis du vil se alle reklamerne i top 20, så er Youtube's liste her.

(h/t: Mashable)

LÆS OGSÅ: Blodig video: Så afhængige er vi af smartphones

LÆS OGSÅ: TV: Beviser dette, at racismen stadig blomstrer?

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress