Af - 23/06-15 19:39

Sådan blev ikonisk Snapchat-logo skabtSådan blev ikonisk Snapchat-logo skabt

Evan Spiegel fortæller i et interview, hvordan han lavede det hvide spøgelse til Snapchat.

storybild

(Billede: Polfoto)

Smartphone-appen Snapchat må efterhånden være en af de mest populære apps blandt unge i verden.

Billeddelingsappen er senest blevet vurderet til 19 milliarder dollar (cirka 126, 5 milliard kroner), og appen er så populær, at der er omkring 200 millioner daglige brugere, der sender billeder og video til deres venner og bekendte.

En af det social medies ophavsmænd - Evan Spiegel - fortæller på Cannes Lions festivalen, hvordan det efterhånden ikoniske, men meget simple spøgelseslogo blev til i sin tid.

- Jeg tegnede det på min computer på mit kollegieværelse en aften, sagde den 25-årige iværksætter til intervieweren ifølge Daily Mail.

Den relativt unge Evan Spiegel blev også spurgt ind til, hvorfor spøgelset havde den karakteristike gul baggrund.

- Da vi startede vores research, kiggede vi på 100 forskellige apps, og vi lagde mærke til, at ingen af dem var gule, forklarede Spiegel.

Og så gav det jo god mening at gøre den gul, så den skilte sig ud fra andre populære apps.

Appen blev gjort tilgængelig i september 2011, men den var langt fra et hit til at starte med. Efter seks måneder brugte 'ingen' appen.

- Det var rimeligt skræmmende, lød det fra ham.

Men som tidligere nævnt er det jo fortid nu, og Snapchat er blevet ekstremt populær, og Evan Spiegel har omkring 450 ansat i virksomheden. Man må sige, at virksomheden har været under en massiv udvikling. På samme tidspunkt sidste år havde han kun 10 personer ansat.

Af andre store navne skal Kim Kardashian, Pharrell Williams og Dr. Phil indtage scenen til festivalen.

LÆS OGSÅ: Har Kylie Jenner fået større bryster? Se hendes frække Snapchat-svar

LÆS OGSÅ: GALLERI: Her er Snapchat-funktionerne vi mangler

LÆS OGSÅ: TV: Se valget på Færøerne via Snapchat

LÆS OGSÅ: TV: Samira Nawa snappede for metroxpress

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress