Af - 12/10-16 09:58

Bliver du ramt? Dating-app forbyder denne selfieBliver du ramt? Dating-app forbyder denne selfie

Undertøjsbilleder, billeder af børn og fotos uden synligt ansigt er nu forbudt i datingappen Bumble.

storybild

(Billede: Alena Ozerova)

Har du været aktiv på en datingapp, er der stor sandsynlighed for, at du har set det eller selv lagt det op: En selfie taget i et spejl. Så man kan se personen stå der med telefonen i hånden og en selvtilfreds mine. Ofte bruger man den type foto til at vise træningsresultater eller et virkelig vellykket outfit.

Netop den slags selfie er nu forbudt i datingappen ved navn Bumble. Det annonceres nu på appens blog, hvor der er lavet illustrationer, der viser, hvad man må og ikke må.

“Reglerne, som er til stede i den virkelige verdens møde med andre gælder også i Bumle,” forklarer folkene bag appen i indlægget.

Ændringerne er baseret på analyse af data, der viser, at profilerne, folk oftest bladrer forbi, er dem, der indeholder selfies taget ind i et spejl. Og 86 procent af de profiler, der bliver anmeldt i appen, indeholder de nu forbudte spejl-selfies.

Og det er ikke for at lege snerpet politi, at Bumble indfører de nye foto-krav.

“Men det er for at sikre, at alle har den oplevelse, som vi har lovet: Et trygt, venligt sted at møde nye mennesker. Bumble er ikke et sted, hvor man kan opføre sig anderledes, end man ville gøre det i virkelighedens verden,” lyder det.

Man skal ganske enkelt forestille sig, at datingappen er som at være på restaurant. Derfor skal man agere på samme måde, er beskeden til Bumble-brugere.

“Ville du kun være iført undertøj? Sikkert ikke. Og du ville sikkert heller ikke være tryg ved at gå hen til en, der kun er iført undertøj.”

Badetøj er dog tilladt - så længe billederne er taget i et miljø, hvor man normalt har badetøj på.

LÆS OGSÅ: Fem moderne dating-regler, vores forældre aldrig skulle bekymre sig om

LÆS OGSÅ: Scoring: Her er den dumme fejl mænd og kvinder begår i byen

LÆS OGSÅ: TAG TESTEN: Scorer du i byen i aften?

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress