Af - 03/03-16 17:44; Opdateret: 03/03-16 19:17

Ny forskning: Derfor får nogle 'unibrow'Ny forskning: Derfor får nogle 'unibrow'

Ny forskning giver dig svaret på det, du altid gerne har villet vide: Derfor får nogle mennesker "unibrow", mens andre ikke gør.

Den mexicanske maler Frida Kahlo havde det, og den amerikanske basketballspiller Anthony Davis har det. Måske har du det også selv, men har valgt at fjerne det med en pincet.

Vi taler naturligvis om den gode, gamle øjenbrynstype: unibrow - to øjenbryn, der nærmest smelter sammen til ét langt.

LÆS OGSÅ: Tatovering gik galt: Nu har Tyne fire øjenbryn

Et nyt studie foretaget af forskere fra University College of London og publiceret i tidsskriftet Nature Communications forsøger nu at give svaret på, hvorfor nogle mennesker får det lange, karakteristiske bryn, mens andre ikke gør.

Det skriver Women's Health.

Forskerne analyserede DNA fra mere end 6.300 indbyggere i Latinamerika for at finde frem til svar ud fra deres genetiske kode.

Forskerne undersøgte adskillige træk, der havde med hår at gøre: tykt, tyndt, krøllet, glat og gråt hår.