Af - 19/03-14 17:00; Opdateret: 19/03-14 18:23

Topshop trækker i træningstøjetTopshop trækker i træningstøjet

Sportstøj er gået fra gymnastiksalen til catwalken.

storybild

(Billede: PR-foto)

Sportswear har aldrig været så populært som lige nu. Chanel har netop vist sneakers på deres runway, Givenchy-designeren Ricardo Tisci har lavet en kollektion for Nike, og stjerner som Rihanna er for længst hoppet i det afslappede tøj. Træningstøj er simpelthen flyttet fra gymnastiksalen til catwalken.

Den bølge rider den engelske tøjgigant Topshop med på i kraft af et samarbejde med sportsmærket Adidas.

Wood Wood nyfortolker skoklassiker
Wood Wood nyfortolker skoklassiker

Kollektionen på 20 stykker, der indeholder både sko og tøj, vil fejre Adidas’ arv og indeholde det kendte logo med de tre striber og det afslappede, oversize look, sat sammen med Topshops ungdommelige, feminine univers med masser af prints og farver.

Skandinaviske mærker stopper angoraprodukter
Skandinaviske mærker stopper angoraprodukter

- Målet var at gøre udvalget feminint og at få hele kollektionen til at passe til alt det andet, vi har i skabet; skønheden er i, hvordan du kombinerer det. Vi befinder os i en sportswear-revolution lige nu, moden er meget drevet af, hvad der sker i sportens verden, og derfor er det fantastisk at arbejde sammen med et mærke som Adidas, siger Topshops kreative direktør Kate Phelan.

Kollektionen bliver sat til salgs i Topshops butikker den 20. marts.

Pharrell Williams designer t-shirts og kasketter
Pharrell Williams designer t-shirts og kasketter

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx