Af - 31/03-14 08:03

Populært tøjmærke får endnu en gang på puklen for kontroversiel reklamePopulært tøjmærke får endnu en gang på puklen for kontroversiel reklame

Tøjmærket American Apparel er kendt for sine simple designs og efterhånden meget kontroversielle markedsførings-strategi.

storybild

Tøjmærket American Apparel er kendt for sine simple designs og efterhånden meget kontroversielle markedsførings-strategi. (Billede: American Apparel)

I deres seneste forsøg på at skabe opmærksomhed omkring sommerens trends, har det amerikanske tøjfirma American Apparel endnu en gang chokeret omverden med deres 'vi-kører-den-til-grænsen-markedsførings-strategi'.

Eller rettere; det har chokeret amerikanerne.

Det puritanske Amerika er nemlig langt fra tilfreds med det populære tøjmærkes seneste reklamestunt, hvor en ung kvinde med rumpen i vejret reklamerer for en lille, let sommernederdel.

Amerikansk designer bruger 62-årig undertøjsmodel
Amerikansk designer bruger 62-årig undertøjsmodel

Ifølge kritikerne er reklamen 'al for pornografisk', 'sexistisk' og 'ulækker' og viser på ingen måde det, den skal. I stedet fokuserer den på det, som er inden under nederdelen, lyder kritikken .

Siden billedet blev offentliggjort har debatten været livlig på sociale medier, og flere har afskrevet American Apparel, som de denne gang mener er gået langt over stregen i forhold til, hvad man kan/må tillade sig i modens tegn.

Kendt tøjkæde chokerer med dusk-dukker
Kendt tøjkæde chokerer med dusk-dukker

- Det her er det mest ulækre og perverse billede, American Apparel nogensinde har publiceret, skriver Gawker-bloggen Jezebel blandt andre.

Tidligere har American Apparel skabt debat med deres mannequin-dukker med kønsbehåring eller deres 62-årige undertøjsmodel.

Den seneste kritik virker til, som ved tidligere tilfælde, at prelle af på tøjvirksomheden.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx