Af - 09/03-14 21:09

Dette er sommerens store trend på charterferienDette er sommerens store trend på charterferien

40 procent af Spies og Star Tours kunder køber denne sommer rejser, hvor mad og drikke er inkluderet i prisen

storybild

Drikkevarer mellem måltider er med i all inclusive. (Billede: Clive Tompsett/startour)

All inclusive-konceptet bliver sommerens store hit, lyder det fra rejseselskaberne. For otte år siden blev omkring fem procent af charterrejser solgt med mad og drikke, men hos Spies vil tallet i den kommende sommer vokse til cirka 40 procent.

Dette bliver sommerens feriehit i 2014
Dette bliver sommerens feriehit i 2014

»Det er tre lande uden for EU, Egypten, Tunesien og Tyrkiet, der har været bedst til at omstille sig til det nye rejsemønster. Ud over at bygge nye hoteller af høj kvalitet, der pladsmæssigt er indrettet til all inclusive, har hotelejerne forstået at imødekomme specielt børnefamiliernes ønske om en ferie, hvor man har 100 procent styr på ‘feriepengene’, siger kommunikationschef i Spies Torben Andersen.

Dette er danskernes nye ferieø
Dette er danskernes nye ferieø

Hos Star Tour er det også cirka 40 procent af kunderne, der vælger at bo på et all inclusive-hotel. På seks år er rejsearrangørens udvalg af all inclusive-hoteller vokset fra 50 til 226.

Dette rejsemål bliver hot i 2014
Dette rejsemål bliver hot i 2014

»Når man har mindre børn med på ferie, kan det opleves som en stressfaktor at skulle finde en restaurant at spise på flere gange om dagen, og det kan samtidig være en stor udskrivning på feriebudgettet,« fortæller salgsdirektør Stig Elling om tendensen, der hos Star Tour er størst på rejser til Tyrkiet og de spanske øer.

All inclusive-ferier er ikke all inclusive
All inclusive-ferier er ikke all inclusive

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx