Af - 29/01-16 09:25

Østjyder vil crowdfunde eventsØstjyder vil crowdfunde events

I Østjylland har tre unge skabt en ny portal, der skal gøre det nemmere at lave sjove events gennem crowdfunding. Den slags vil vi se mere af i fremtiden, siger ekspert

storybild

Drømmer du om at spille lasergame i Horsens Statsfængsel? Eller om at løbe et halvmarathon i Bruuns Galleri?

Det er nogle af de kreative idéer, der er på tegnebrættet på Hypeful.dk - en ny onlineportal skabt af to østjyder og en sønderjyde, der skal gøre det nemmere at lave sjove events gennem crowdfunding.

Er du interesseret i nyheder fra Aarhus, så like MX AARHUS her.

På Hypeful kan alle med en god idé til et event præsentere idé og teste, om der er et publikum, allerede inden de kaster penge i projektet. Gennem Facebook kan brugerne nemlig samle likes og se, om der er stemning for idéen.

- I dag er der mange arrangører, der ikke tør kaste penge i nye og anderledes projekter, fordi de ikke ved, om økonomien holder. Vi håber, at portalen kan komme det problem til livs og kan skabe nogle arrangementer, der ikke er set før, siger 22-årige Kenneth Dahl fra Horsens, der har skabt Hypeful sammen med sine to fætre, Daniel og Martin Jepsen.

Iværksættere indtager nordjysk slot
Iværksættere indtager nordjysk slot

Lige nu har de tre iværksættere fokus på at skabe arrangementer i Østjylland. Det er dog meningen at Hypeful på sigt skal være platform for idéer i hele landet.

Ifølge Sigurd Schou Madsen, der er crowfunding-ekspert hos Dansk Erhverv, vender fænomenet crowfunding mere og mere frem herhjemme.

Jonathan gik ned med stress: - Det er ikke legitimt i branchen
Jonathan gik ned med stress: - Det er ikke legitimt i branchen

- Der er en voldsom vækst på området herhjemme, og jeg er overbevist om, at vi kommer til at se meget mere crowfunding i fremtiden, siger han.

Hypeful adskiller sig fra andre crowfunding-tjenester ved udelukkende at fokusere på events.

- Og så er vi også anderledes på den måde, at brugerne ikke kun støtter med et økonomisk bidrag – de deltager også i eventet, siger Kenneth Dahl.

18-årige Patrick har satset børneopsparingen på eget tøjmærke
18-årige Patrick har satset børneopsparingen på eget tøjmærke

LÆS OGSÅ: Jakob på 14 er autist og skriver stærkt læserbrev om vigtigt skoleproblem: Børnene frøs mig ude

LÆS OGSÅ: Ung iværksætter kickstarter ure af træ

LÆS OGSÅ: WOW: Karl har overmalet sine dyre Kanye-sneakers

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx