Af Simone Augusta Lundt - 09/07-17 12:50

McDonald's-gæster klager over nyt produkt: - Det var godt nok en skuffende omgang!McDonald's-gæster klager over nyt produkt: - Det var godt nok en skuffende omgang!

McDonald's har lanceret det, som kunne være årets sommerdessert: 'Københavnerstang Shake', som er en milkshake, der smager af den danske is Københavner Stang. Men langt fra alle gæster er glade for det nye produkt.

storybild

Flere har de seneste dage skrevet på McDonald's Facebookside, at de ikke bryder sig om den nye shake.

En af dem, der ikke kan lide den, er Isabella Frandsen. Hun skriver: 'Seriøst mc'd??!!! Dårlig markedsføring og tror i har mange skuffede kunder rundt omkring... Fik denne lunkne hvide sag, når man egentlig bestiller det i ellers har markedsført.'

Hun er langt fra den eneste, som ikke er tilfreds. 456 Facebook-brugere har liket Isabella Frandsens opslag og flere kommenterer, at de har haft samme oplevelse. Hun fortæller til BT, at den slet ikke smagte som isen Københavnerstang, men mere af fløde.

'Jeg synes bestemt de snyder med reklamen! Jeg er generelt ikke utilfreds med mc'd, tværtimod. Men lige med dette produkt, synes jeg markedsføringen af den Shake er meget vildledende og nærmest et andet produkt end de viser.' Det skriver Isabella Frandsen til BT.

Udover, at shaken bliver serveret i et andet glas, og farven ikke er gul, så skulle den heller ikke smage af så meget. Det synes Fatih Kasap og Kenneth Bertelsen i hvert fald ikke.

Der var endda en gæst, som troede, at hun havde fået en forkert milkshake og kørte tilbage til McDonald's for at få Københavnerstang shaken. Den smagte nemlig så meget af vanilje, at Gry Rosendal troede, det var en vaniljeshake.

Hun havde fået shaken før i Odense, hvor hun var helt vild med den. Men i Nyborg smagte den pludselig markant anderledes.

'Shaken var slet ikke gul, som på billederne eller som den jeg fik i går, og man skulle lede længe efter smagen af ananas.Enhver, der har smagt en rigtig Københavner Stang ved at den skal smage tydeligt af ananas, men det er personalet i Nyborg ligeglade med, for deres shake "lever op til reglerne"  En rigtig ærgerlig oplevelse, og en ret dårlig service at man bare skyder skylden videre, i stedet for at have tillid til kunden.' Skriver hun på deres Facebookside.

Tulle Magnolia er heller ikke tilfreds med hverken farven eller smagen. Hun skriver til McDonald's, at det er 'spild af penge'.

BT har talt med Pia Tobberup, der er pressechef hos McDonald's, om den manglende smag og farve, som flere kritiserer på Facebook.

Jeres Københavnerstang Shake har mødt en del kritik på Facebook, hvad tænker I om den kritik?

»Københavnerstang Shaken er voldsomt populær. Vi sælger tre gange så mange af den, som vi har gjort af andre populære shakes gennem tiderne. Det tyder på, at vores gæster rigtig godt kan lide den. Men vi lytter selvfølgelig til feedbacken, og er nu i gang med at få bekræftet, at alle milkshake-maskiner er indstillet korrekt, og så gennemfører vi en ny smagstest for at se, om der skal mere sirup i. Man skal kunne smage både vaniljen og ananassen,« siger Pia Tobberup.

Snyder I forbrugeren, når reklamen ikke stemmer overens med produktet i forhold til udseende?

»Nej, det synes jeg ikke. Det er almindeligt indenfor markedsføring, at man fremhæver de karakteristika, der adskiller produktet fra andre. Det er da ærgerligt, at hun havde forventet en anden farve og havde foretrukket det. Men man bliver nødt til at vise den gule farve i reklamen, så forbrugeren kan se, at det er en ananas shake,« fortæller Pia Tobberup.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx