Af - 30/04-14 21:47; Opdateret: 01/05-14 07:58

Tidligere Se og Hør-redaktør bekræfter hemmelig kildeTidligere Se og Hør-redaktør bekræfter hemmelig kilde

Lise Bondesen bekræfter nu, at hun kendte til, og brugte den hemmelige Se og Hør-kilde - Bedre kendt som tys-tys-kilden - til at lave nærgående historier om de danske kendte.

storybild

(Billede: Polfoto)

Tidligere på dagen blev Lise Bondesen sendt hjem fra sin arbejdsplads på Ekstra Bladets underholdsningsredaktion.

Billedbladet hjemsender nu også medarbejdere
Billedbladet hjemsender nu også medarbejdere

Nu udtaler den nuværende underholdningsredaktør til sit eget medie, Ekstra Bladet. Bondesen har tidligere arbejdet på Se og Hør.

Syv ansatte sendt hjem fra Se og Hør
Syv ansatte sendt hjem fra Se og Hør

- Der står mange afsindigt ubehagelige, injurierende og dybt krænkende usandheder om mig i den bog. Men der står også noget, der er sandt. Der står, at Se og Hør i en årrække benyttede sig af en hemmelig kilde, der på ulovlig vis leverede bankoplysninger om kendte danskeres gøren og laden.

Det siger hun til Ekstra Bladet.

Tidligere Se og Hør-journalist står frem: Overvågning var almen viden
Tidligere Se og Hør-journalist står frem: Overvågning var almen viden

Redaktøren anerkender, at hun selv har gjort brug af kildens oplysninger, der er blevet fremskaffet på ulovlig vis.

Nu rammer Se og Hør-skandalen udlandet
Nu rammer Se og Hør-skandalen udlandet

- Det vidste jeg godt, og det benyttede jeg mig af. Jeg fik det også stoppet. Men jeg reagerede for langsomt. Alt for langsomt, fortæller Lise Bondesen, der nu åbner op overfor sin egen arbejdsgiver.

Hun anklager i øvrigt sin tidligere chefredaktør, Henrik Qvortrup, i forbindelse med tys-tys-kilden. Ifølge Bondesen skulle Qvortrup have stået for de indledende møder med den hemmelige kilde.

Se og Hør-chefer risikerer lange fængselsstraffe
Se og Hør-chefer risikerer lange fængselsstraffe

Lise Bondesen fremhæver for eksempel Se og Hørs paparazzi-succes i forbindelse med prins Joachim og prinsesse Maries bryllup. Her skulle bryllupsrejsen til Canada holdes hemmelig for offentligheden, men overvågning af brugen af de royales kreditkort afslørede destination overfor ugebladet.

Tirsdag tog tidligere chefredaktør sin afsked som politisk kommentator på TV 2.

Onsdag har Se og Hør hjemsendt fem journalister og to fotografer. Billedbladet har hjemsendt to journalister, der tidligere har arbejdet på sladderbladet.

Alle har de hjemsendte til fælles, at de har haft kendskab til brugen af de informationer, der er fremskaffet på ulovlig vis igennem den såkaldte tys-tys-kilde i PBS, det nuværende NETS.

Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

60-årige Torbens ægteskab var i dyb...
bt.dk
Bendtner overrasker med...
bt.dk
Fodboldspiller fandt sin kone død:...
bt.dk
Han hedder James - og er et godt bud...
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx