Af - 21/01-15 21:41

Twitterbrugere i oprør over anti-feministisk kampagneTwitterbrugere i oprør over anti-feministisk kampagne

Det er ikke alle, der er lige glade for en anti-femistisk kampagne på de sociale medier.

storybild

Trøjer med ordene 'meninist' er blevet populære. Men ikke alle er lige glade for den nye mode. (Billede: Twitter/TeeSpring.com)

Det startede som en joke, da hashtagget #meninist eller på dansk #mændinist blev populært på Twitter.

Og efterfølgende har hashtagget vokset sig stort, og dækker nu også over en slags anti-feministisk kampagne, hvor en gruppe mænd fra USA sælger 'mændinist'-trøjer fra deres hjemmeside.

Det har skabt røre i Twitter-reden.

For det er langt fra alle, der er lige begejstrede for konceptet. Og kampagnen er nu kommet i strid modvind på de sociale medier.

Især de kvindelige Twitter-brugere langer ud efter mændenes kampagne:




2014 stod i kvindernes tegn
2014 stod i kvindernes tegn

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx