Af Peter Astrup - 09/05-17 15:18

YouSee-ansat fyret efter 'fuldstændig uacceptabel' behandling af kundeYouSee-ansat fyret efter 'fuldstændig uacceptabel' behandling af kunde

Den transkønnede kvinde fik sig en grænseoverskridende og ubehagelig oplevelse.

storybild

Arkivfoto (Billede: Scanpix/Foto: Torkil Adsersen)

Stine Fosgrau er transkønnet og har skiftet CPR-nummer. Det ville hun også meddele til YouSee, hvor hun er kunde. Men det blev en grænseoverskridende og ubehagelig oplevelse.

»Vedkommende, jeg talte med, var meget grænseoverskridende. Udover at han kom ind på personlige ting, så blev jeg mødt af: 'Det er sejt. Så kan du jo lege med dine egne bryster'. Er det virkelig sådan, man skal mødes af kundeservice?« skriver Stine Fosgrau i et opslag på YouSees Facebook-side, som er blevet delt flittigt på nettet.

Stine Fosgraus klage har nu fået konsekvenser hos YouSee. Den pågældende medarbejder, som har talt med Stine Fosgrau, er blevet afskediget.

Café Hack-vært laver nyt samtaleprogram hos YouSee
Café Hack-vært laver nyt samtaleprogram hos YouSee

»Den behandling er fuldstændig uacceptabel. Den er på ingen måde i overensstemmelse med den behandling, som vi ønsker at give vores kunder i YouSee,« forklarer Jens Aaløse, koncerndirektør i TDC Group, som YouSee er en del af.

»Derfor har vi også haft en samtale med den pågældende medarbejder. Ansættelsesforholdet er nu ophørt,« siger Jens Aaløse.

Hvordan reagerede den pågældende medarbejder på det?

»Det vil jeg ikke komme ind på. Jeg kan blot fortælle, at ansættelsesforholdet er ophørt i forbindelse med den her sag. Vi har forholdt os til det, som kunden fortæller, og den pågældende medarbejder har ikke anfægtet kundens udlægning,« siger Jens Aaløse.

Hvorfor var det nødvendigt med en fyring fremfor en advarsel til medarbejderen?

»Som sagt, så har vi ganske klare retningslinjer for, hvordan vores medarbejdere skal behandle kunderne. Her er den pågældende gået langt over stregen. Det har vi taget konsekvensen af,« forklarer Jens Aaløse og fortsætter:

»Det er ikke alene for vores kunders skyld, at vi har taget den beslutning. Det har vi også gjort for de tusindvis af medarbejdere i koncernen, som netop følger de her retningslinier og taler ordentligt med kunderne. Dem har vi også et ansvar for,« siger han.

Efter sin klage har Stine Fosgrau skrevet en kommentar på sit Facebook-opslag:

»Jeg er blevet ringet op af YouSee, som beklager sagen dybt. De tager sagen med den pågældende medarbejder. Det er jeg fuldt ud tilfreds med, for jeg vil bare gerne undgå, at andre kan blive udsat for den slags. Det er ikke i orden at grine af en kunde og komme med en kommentar som den nævnte. Jeg er ikke ude efter kompensering. Blot at den pågældende medarbejder får at vide, at sådan tiltaler man altså ikke en kunde. Og det er jeg overbevist om at han nok skal få at vide. Så sagen er lukket for mit vedkommende. Endnu engang tak for støtten,« skriver hun.

Hun afviser at stille op til interview.

LÆS OGSÅ: YouSee dræber radiosignalet for 100.000 husstande

LÆS OGSÅ: Her kan vrede YouSee-kunder få tv til under 300 kroner

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx