Af - 10/02-14 07:30; Opdateret: 10/02-14 08:21

Akuttelefon efter fejl: God bedring!Akuttelefon efter fejl: God bedring!

- Vi er kede af at læse om din hustrus ubehagelige sygdomsforløb og beklager, at du har oplevet dårlig kommunikation med vores Akuttelefon.

storybild

Akutafdelingen på Køge Sygehus er kede af at læse om Jan Jensens hustrus ubehagelige sygdomsforløb og beklager den dårlige kommunikation med Akuttelefon. (Billede: Polfoto)

Sådan skriver Poul Mossin, der er ledende oversygeplejerske på Akutafdelingen, Køge Sygehus, i en e-mail til Jan Larsen. Sygehuset mener desuden, at Jan Larsen har henvendt sig det forkerte sted:

- Akuttelefonen er beregnet til at visitere mindre skader til regionens skadestuer eller til at rådgive om, hvordan man eventuelt selv kan klare skaden, skriver Poul Mossin, som også sender hilsner til hustruen:

Akuttelefonen afviste dødssyg kvinde
Akuttelefonen afviste dødssyg kvinde

- Vi ønsker din hustru god bedring!’
Metroxpress har forelagt Jan Larsens hustrus rejse gennem det danske sundhedsvæsen for Lægeforeningen samt Danske Patienter.

Begge organisationer udtrykker beklagelse og finder 'forløbet uheldigt og ulykkeligt', men ønsker ikke at kommentere det konkrete forløb.

Efter 1813-blokade: Læger risikerer fyreseddel
Efter 1813-blokade: Læger risikerer fyreseddel

Politiker rystet over læger: Chikanerede akuttelefon
Politiker rystet over læger: Chikanerede akuttelefon

Politikere mødes om 1813-redningsplan
Politikere mødes om 1813-redningsplan

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx