Af - 07/02-14 09:00

Sådan forbliver Lars fitSådan forbliver Lars fit

Thomas Dybro giver sit tip til, hvordan man forbliver fit efter at have tabt sig.

storybild

Thomas Dybro, personlig træner tilknyttet Fitnessdk Valby. Billede: Thinna A. Michelsen

Personlig træner Thomas Dybro har i fire måneder gennemtæsket mx.dk-journalist Lars Sejr i træningslokalet. Hver tirsdag har han givet sine bedste tips. Her er det sidste.

Det er væsentligt nemmere at fastholde Lars’ nye niveau, end det var at skabe transformationen. Han bør holde fast i de nye vaner, som gav ham resultatet.

Dybro; Lars er på et nyt fysisk niveau
Dybro; Lars er på et nyt fysisk niveau

Det vil sige grøntsager hver dag og styrketræning og konditionstræning hver uge. Det er godt at have nogle regler for dig selv, som styrker dig.

Dybros tip: Derfor skal den ha' gas!
Dybros tip: Derfor skal den ha' gas!

De skal være realistiske i forhold til dit udgangspunkt. Det kan eksempelvis være, at du kun må spise det, der kan være på én tallerken til hvert måltid.

Det må ikke være et bjerg mad, og en tredjedel skal være grøntsager.
Lars må gerne få lidt kulhydrater nu, så længe det er de sunde udgaver som frugt, rugbrød, kartofler, fuldkornspasta og brune ris. En regel kan også være, at det er o.k. at tage et par syndemåltider i weekenden.

Når du læser dette, spiser jeg Marabou
Når du læser dette, spiser jeg Marabou

Problemet opstår, hvis man vælger at drikke en masse alkohol lørdag aften, og dagen efter er helt inaktiv og får pizza, cola og chips på sengen. Så ødelægger du let en hel uges fornuftig kost. Vi er altid under udvikling eller afvikling.

Lars bør have et nyt mål, så der er en ny destination at pejle mod.

Fra fed til fit: Denne øvelse skal du prøve
Fra fed til fit: Denne øvelse skal du prøve

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx