Af Ritzau - 06/02-14 08:07; Opdateret: 06/02-14 08:38

Det betaler sig at miste 110.000 kunderDet betaler sig at miste 110.000 kunder

Danske Bank får et overskud på 11,5 milliarder kroner før skat. Det er det bedste resultat siden 2007.

storybild

Det er det bedste overskud siden 2007 for Danske Bank (Billede: Polfoto)

Danske Bank mister 110.000 kunder, men får det bedste resultat siden 2007. Det viser bankens regnskab, der er blevet offentliggjort her til morgen.

Bankens norske topchef Thomas Borgen siger, at man er på rette vej:

- 2013 var et år med fremgang for Danske Bank. Vi tog skridt til at styrke vores markedsposition, accelererede eksekveringen af vores strategi og begrænsede omkostningerne, siger Borgen i en kommentar til regnskabet.

I frit fald: Så mange kunder har Danske Bank mistet
I frit fald: Så mange kunder har Danske Bank mistet

- Men selv om de finansielle resultater viste forbedring, er de stadig ikke tilfredsstillende. Der er et stykke vej, før vi når Danske Banks fulde potentiale, men vi er overbeviste om, at vi er på rette vej, siger direktøren.

Thomas Borgen overtog direktørposten i Danmarks største bank i september sidste år, da den tidligere direktør Eivind Kolding blev fyret. Kolding stod bag sparerunder, filiallukninger og et nyt udskældt kundeprogram. Det er nu op til Thomas Borgen at få vendt stemningen, så Danske Bank bliver populær.

Kunderne giver Danske Bank bundkarakter - igen
Kunderne giver Danske Bank bundkarakter - igen

Banken har mistet 110.000 kunder i 2013. Borgen mener, at den væsentligste forudsætning for succes er, at banken forstår og lever op til kundernes stadigt mere differentierede og komplekse krav, siger han i regnskabet.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx