Af Jeppe Elkjær Andersen - 09/05-17 18:16

Per troede, han fløj til Aalborg med Norwegian: Da flyet landede, var noget helt galtPer troede, han fløj til Aalborg med Norwegian: Da flyet landede, var noget helt galt

Det gik fint - indtil flyet landede.

storybild

ARKIVFOTO. (Billede: Scanpix/KYRRE LIEN)

Somme tider kan man læse mærkværdige historier i medier verden over om personer, der på en eller anden måde steg på et fly, som de troede skulle til en destination, men da de så kom frem, så var de et helt andet sted. Og det er nu overgået 70-årige Per Hauge fra Skive.

Per Hauge havde været en tur i det sydlige Spanien - her skulle han flyve hjem fra Malaga 6. april til Aalborg med Norwegian. Men det gik ikke helt, som det skulle.

Det skriver Finans.dk.

Umiddelbart var der dog ikke nogen problemer, da Per Hauge ankom til lufthavnen i Malaga. Hans bagage blev tjekket ind, og han fandt en Norwegian-gate, hvor han fik bekræftet, at det var gaten til Aalborg. Der var dog problemer med at få scannet Per Hauges boardingpas, men det skød personalet bort med den forklaring, at der var noget galt med computeren, og så fik han lov at gå om bord.

Her fandt Per Hauge dog en anden person siddende på sin plads - vedkommende havde også 10 C stående på sit boardingpads. Resultatet blev imidlertid, at Per Hauge fik en anden plads - efter stewardessen kortvarigt havde undret sig.

Michael sagsøger flyselskab: Blev mast af tykke medpassagerer
Michael sagsøger flyselskab: Blev mast af tykke medpassagerer

Derefter gik flyveturen fint - lige indtil flyet landede. Her kunne Per Hauge se, at det bestemt ikke lignede Aalborg Lufthavn, som han var ankommet til - desuden lå der en stor mængde sne udenfor.

Per Hauges fornemmelse af, at noget ikke helt var, som det skulle være, blev hurtigt bekræftet. Han var nemlig ikke landet i Aalborg, men i stedet i den norske hovedstad, Oslo.

Her fik Per Hauge så fat i stewardessen fra tidligere, som kontaktede piloten.

»Han sagde: ”Sig mig engang, hvordan er du kommet med det her fly? Du har jo slet ikke billet til det. Det burde ikke kunne lade sig gøre”,« siger Per Hauge til Finans.dk.

Københavns største flyselskab blandt de sikreste i verden
Københavns største flyselskab blandt de sikreste i verden

Nu stod Per Hauge i Oslo Lufthavn - uden hans bagage, som hvis det var blevet tjekket ind rigtigt, var blevet ledt mod flyet til Aalborg - og det var ikke lige med det første, han kunne komme hjem. Det SAS-fly, som gik senere den aften, ville Norwegian ikke sende ham med. Derfor blev han indlogeret på et hotel og kom først med et Norwegian-fly til Aalborg via København næste eftermiddag - med et døgns forsinkelse.

Som erstatning har Norwegian tilbudt Per Hauge 2.000 'cashpoint', hvilket svarer til godt 2.000 norske kroner.

Over for Finans.dk påpeger Vagn Jelsøe, vicedirektør ved Forbrugerrådet Tænk, at det lyder som en dårlig erstatning, da Per Hauge efter alt og dømme har krav på en kontant erstatning. I Per Hauges tilfælde mener Vagn Jelsøe, at erstatningen burde være på 3.000 kroner.

God idé? Flyselskab tilbyder nu børnefri sæder
God idé? Flyselskab tilbyder nu børnefri sæder

Hos Norwegian beklager man sagen, og man vil nu undersøge den nærmere.

»Det er selvfølgelig på ingen måde godt nok. Det må ikke kunne ske, og det har vi indskærpet over for vores samarbejdspartner i lufthavnen i Malaga. Det er vigtigt at understrege, at vi beklager på det allerstærkeste over for Per Hauge,« siger informationschef hos Norwegian, Daniel Kirchhoff, til mediet.

Han fortæller desuden, at Per Hauge må henvende sig til Norwegian, hvis han ikke er tilfreds med kompensationen. Yderligere forklarer han, at der ikke har været en fare for, at Per Hauges bagage skulle komme med det forkerte fly, da man screener al bagage, inden det kommer om bord på flyet.

LÆS OGSÅ: Flyselskab gav mor forkert barn: Det er ikke min søn

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx