Af - 07/01-14 09:06; Opdateret: 07/01-14 09:19

Sådan beholder du motivationenSådan beholder du motivationen

Personlig træner Thomas Dybro giver sine bedste tips.

storybild

Thomas Dybro har taget mx-journalist Lars Sejr under sine vinger. (Billede: Simon Knudsen)

Tiden er kommet til det store nytårsforsæt. Fitnesscentrene har kronede dage, så sæt dig et mål og start på en frisk.

Skru lidt ned for ambitionerne for at undgå fælden, hvor du går fra ingen træning til fem gange om ugen, for så at stoppe helt efter to måneder. Kom ind i en god rytme, hvor træningen ikke fylder så meget, at den stresser.

Styrketræning der lokker
Styrketræning der lokker

Dybro: Spis ikke til du er mæt
Dybro: Spis ikke til du er mæt

Sådan gør du hvis du bliver skadet
Sådan gør du hvis du bliver skadet

Varier løberuten med længde, intensitet og område, det giver spænding, motivation og udvikling. Forøg max med 20 pct. per uge og forøg ikke både intensitet og længde.

Giv dig selv lækkert løbetøj og nye sko. Det er motiverende at have udstyr, som gør, at du ikke fryser, sveder for meget eller føler at du ligner en der har røvet en genbrugsbutik. Får du smerter så stop og hold en ekstra dags pause.

Fra fed til fit: Hellere to på 34 end én på 17
Fra fed til fit: Hellere to på 34 end én på 17

Fra fed til fit: 100 x bænkpres, klart!
Fra fed til fit: 100 x bænkpres, klart!

Løb med andre så ofte som muligt. Vi er bedre til at overholde aftaler med andre end med os selv. Kombiner løb med funktionel styrketræning, så får du bedre resultater og undgår nemmere skader.

Løb producerer lykkehormoner. Løb dig til glæde, overskud, energi og sundhed. Afsted!

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx