Af Amalie Abildgaard - 17/08-17 19:05

11-årig brugte 27.000 kroner på mobilspil: Nu advarer familien mod dette11-årig brugte 27.000 kroner på mobilspil: Nu advarer familien mod dette

Dansk familie er havnet i en værre redelighed på grund af mobilspillet 'King of Avalon'.

storybild

Alex Rosenbæk og hans kone modtog en kæmpe regning fra sønnens mobilspil 'King of Avalon'.

27.794 kroner.

Sådan lød det svimlende beløb, der var trukket fra Alex Rosenbæks konto. Og pengene var ikke brugt på en sommerferie eller et drivhus - de var brugt på den 11-årige søns mobilspil.

»Det er jo vanvittig mange penge. Det er jo tre rejser til Tyrkiet eller en hel måneds budget,« siger den 48-årige far.

Beløb på alt fra 42 kroner til 839 kroner blev trukket fra hans konto af utallige omgange og løb op i det tocifrede tusindbeløb.

Først anede Alex Rosenbæk og hans kone ikke, hvorfor dankortet pludselig var spærret, og de havde bankrådgiveren i røret, fordi de var nået et max. Men tiøren faldt, da beløbene stammede fra 'King of Avalon' via Google Play. Det var nemlig sønnens yndlingsspil i den sidste del af sommerferien.

I den bedste mening havde den 11-årige dreng nemlig godkendt beløb, han troede, var 'matadorpenge'.

»Det forfærdelige er, at hvor finder man pengene fra? Vi er ved at bygge huset om, og alt overskud, vi har, bliver lagt i det. Der er ikke mere tilbage,« fortæller Alex Rosenbæk, der selv i første omgang spillede spillet, og derfor havde han i sin tid tilføjet kontooplysninger.

Pengene er brugt i en periode på bare 10 dage, men det var først i mandags, at familien Rosenbæk mærkede det på kontoen. Da de opdagede det store udtræk, kontaktede de med det samme Google Play i Danmark, som i første omgang var hjælpsomme, men kort efter lød dommen. De kunne ikke gøre noget ved trækningen.

»Jeg spørger jo, om de ikke kan gøre noget. Han er jo bare en 11-årig dreng. Jeg spørger, om der ikke er 14 dages returret, men nej,« siger Alex Rosenbæk.

Familien ærgrer sig over beløbet, og deres 11 årige søn er ifølge Alex Rosenbæk 'dybt ulykkelig' over at have brugt pengene på at gå op i 'levels' i hans spil. Derfor står de nu frem med deres historie for at advare andre.

»Vi vil gerne sige: Pas på med de her mobilspil. Jeg synes, man burde gå ind og lave et loft, og efter loftet skal man bekræfte købet via sms for eksempel,« siger Alex Rosenbæk, der også nævner, at familien har en ven, hvis søn har brugt 6.000 kroner på et mobilspil.

Hans 11 årige søn spiller ikke spillet længere. I stedet har han fået ekstra pligter derhjemme, såsom tømning af opvaskemaskinen og støvsuge huset hver dag efter skole.

Efter BTs interview med Alex Rosenbæk, har han kontaktet Google Plays hovedkontor i England, der til familiens store lettelse har indvilliget i at refundere det fulde beløb.

BT har forsøgt at få en kommentar fra Google Play i Danmark.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx