Af - 21/01-14 11:30

Dybros tip: Derfor skal den ha' gas!Dybros tip: Derfor skal den ha' gas!

De mest atletiske kroppe finder du ikke i holdsalene.

storybild

Skær ned på pauserne og skru op for intensiteten, lyder det fra Thomas Dybro. (Billede: Simon Knudsen)

Personlig træner Thomas Dybro vil i fire måneder gennemtæske mx.dk-journalist Lars Sejr i træningslokalet. Hver tirsdag giver han sine tips til, hvordan du optimerer din træning.

Sved er ikke en indikator for, at træningen er effektiv, så kunne du jo nøjes med en tur i sauna!

Hvor finder du de mest atletiske kroppe i fitnesscentret? Er det i de holdsale, hvor der bliver svedt allermest? Næppe!

Trænerens tip: Bevæg dig sund!
Trænerens tip: Bevæg dig sund!

Sådan beholder du motivationen
Sådan beholder du motivationen

Dybro: Spis ikke til du er mæt
Dybro: Spis ikke til du er mæt

Hård styrketræning giver dig enorm forbrænding og øger din hvileforbrænding, fordi du får en krop med mere muskelmasse.

Hold korte pauser mellem dine sæt så du fastholder høj intensitet. Så får du desuden trænet din kondition samtidig med styrketræningen, og du vil have en forrygende efterforbrænding. Du forbrænder mere fedt ved lav intensitet, end når du er oppe i det røde felt. Men hele humlen ligger i efterforbrændingen. Derfor giver det mest effekt at træne med høj intensitet, fordi din krop bruger masser af energi i mange timer efterfølgende, på at genoprette og optimere kroppen.

Fra fed til fit: Denne øvelse skal du prøve
Fra fed til fit: Denne øvelse skal du prøve

Fra fed til fit: Hellere to på 34 end én på 17
Fra fed til fit: Hellere to på 34 end én på 17

Træn helst 45 min ad gangen og højst en time, medmindre du skal til en konkurrence som kræver andet. Derved har du mentalt overskud til at kunne presse dig selv hårdt, og du kan løbende sætte nye rekorder.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx