Af - 17/09-14 17:56; Opdateret: 18/09-14 14:59

Dyre vaner: Danske kvinder vil leve af havregryn for at få råd til drømmetaskenDyre vaner: Danske kvinder vil leve af havregryn for at få råd til drømmetasken

Danske kvinder er villige til at leve af havregryn for at få råd til dyre designertasker. Det viser en undersøgelse foretaget af hjemmesiden Trendsales.

storybild

(Billede: Trendsales)

Hvor vigtigt er det at have den helt rigtige mærkevaretaske over armen?

Meget vigtigt lyder svaret, hvis man spørger de mange danske kvinder, der har en profil på modebazaren Trendsales, hvor der sælges, byttes og købes secondhand tøj og accessories.

Her finder du dyrt design og sparer samtidig tusindvis af kroner
Her finder du dyrt design og sparer samtidig tusindvis af kroner

Og faktisk er tasken vigtig, at hele 40 procent af 850 adspurgte brugere i en undersøgelse tilkendegiver, at de vil være villige til at leve af havregryn en hel måned for at få råd til den dyre designerdrøm.

Ikke alle vil gå så langt, men hele 82 procent medgiver, at deres taske er en vigtig del af deres identitet.

Det undrer ikke modeforskeren Erik Hansen-Hansen:

- Hvis du ikke lige er en størrelse 36, så kan du jo stadig bære en luksustaske. I modsætning til meget tøj kan tasker forholdsvis let genkendes af andre kvinder. Dermed er det let at signalere et tilhørsforhold til den luksuriøse eller måske til den sikre stil. Det handler om den rigtige taske – ikke om mængden af tasker, udtaler han til Trendsales.

Så nemt er det: Drop mærkevare-mad og spar 20.000 kroner
Så nemt er det: Drop mærkevare-mad og spar 20.000 kroner

Hele 79 procent erklærer sig da også enige i, at de hellere vil have én dyr taske end ti billigere.

Men det handler ikke om at imponere mændene. Modeforskeren Hansen-Hansen er overbevist om, at de lækre tasker har til formål at imponere andre kvinder:

- I modsætning til anden beklædning har tasken ingen effekt på kroppen direkte. Den modellerer ikke kroppen og har kun ringe effekt på posituren. Det er min klare overbevisning, at mænd ikke interesserer sig særligt meget for, hvilken taske en kvinde bærer. Tasken kommunikerer status og smag intraseksuelt mellem kvinder – ikke til mænd.

Og så er der jo ligefrem tale om et investeringsobjekt, mener 85 procent af de adspurgte.

Her åbner kendt designer egen københavnerbutik
Her åbner kendt designer egen københavnerbutik

Noget tyder dermed på, at mange hylder det kendte "Sex and the City"-citat:

- I like my money right where I can see them. Hanging in my closet.

Lever du også gerne af havregryn for at købe dyre tasker?

Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

I skammekrogen: Superliga-assistent...
bt.dk
Bendtner udstilles og revses: 'Han...
bt.dk
Medie: Mourinho vil lade rekordkøb...
bt.dk
Tragedie: Ung mand død i ulykke på...
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx