Af - 26/08-14 09:18; Opdateret: 26/08-14 11:31

Rasende kunder skabte Imerco-kaos: 16.000 danskere prøvede at købe den samme vaseRasende kunder skabte Imerco-kaos: 16.000 danskere prøvede at købe den samme vase

Den eftertragtede jubilæumsvase fra Kähler fik Imercos hjemmeside til at bryde sammen, da kæden satte et sidste parti til salg. Kunderne er rasende.

storybild

(Billede: Kähler)

En hvid vase med kobberfarvede striber fik i går danskerne til at gå amok.

Vase-vanvid: Butikker har aldrig oplevet noget lignende
Vase-vanvid: Butikker har aldrig oplevet noget lignende

Den eftertragtede jubilæumsvase fra Kähler har ellers været solgt flere steder, men da Imerco-kæden satte det såvidt vides sidste parti til salg i går, gik det amok. Det fortæller Marketing- og kommunikationschef Lotte Wøldiche Præstgaard.

- Vi havde 375 vaser tilbage, som vi satte til salg i går. Det er et begrænset antal, som vi også havde meldt ud, men alligevel rimeligt antal. Vi vidste godt, der ville komme interesse for det her, så vi sad klar på facebook og i kundeservice, men vi havde forventet en storm – ikke en orkan.

Taleboble-udfordring: Hvad tænker vasen selv om vanviddet?
Taleboble-udfordring: Hvad tænker vasen selv om vanviddet?


Lotte Wøldiche Præstgaard mener, at den store efterspørgsel skyldes, at Kähler har været gode til at hype vasen - og i øvrigt har ramt moden med metalstriberne.

- De appellerer til de kvindelige købere. Det er primært dem, der har været i kontakt med os – og så enkelte mænd, der har prøvet at hjælpe, fortæller hun.

Hvor mange danskere forsøgte at købe en i går?
- Da trafikken var på sit højeste, var der 16.000, der prøvede at købe den samme vare på samme tid. Vi har aldrig set noget lignende! Det er jo som en One Direction-koncert for vase-fans.

Imerco havde i går 3.000 ubesvarede telefonopkald, og det førte til, at firmaets omstillingsbord gik ned.

Og vasehungrende kunder brugte alle kneb på at få fat i den eftertragtede sag:

- Vores egne venner og bekendte har også sms'et – og pædagogerne i vores børns børnehaver. Og nej, vi fik ikke nogen selv, lyder det fra Præstgaard med henvisning til at nogle kunder på et tidspunkt spekulerede i, at Imercos ansatte havde taget vaserne til sig selv – eller at der slet ikke havde været nogen.

Andre som denne forudseende mand kunne bare læne sig tilbage og nyde kommentarerne.

Imerco sad klar på Facebook til at svare de mange frustrede kunder.

- Da der var nogen, der skrev på Facebook, at der slet ikke var nogen vaser, så tog vi et billede af pallen på lageret for at afvise det. Heldigvis har vi kunnet se, at vi har fået 3.000 flere følgere på facebook og meget færre, der har 'unliket'. Det er godt midt i sådan en 'shitstorm'. Og vi er glade for kundernes dialog.


Lotte Wøldiche Præstgaard opfordrer de kunder, der gik forgæves i går til at holde øje med Imercos Facebook side i dag.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx