Af Mick Allerup Jensen - 22/10-17 12:08; Opdateret: 22/10-17 12:25

Sjovt! Lille købmand er blevet en turistattraktion med dette trickSjovt! Lille købmand er blevet en turistattraktion med dette trick

Lidt fifleri med butikkens åbningstider gjorde den lokale brugs populær. Nu får uddeleren ros fra Coop.

storybild

Dagli'Brugsen i Pedersker har brandet sig på de underlige åbningstider. (Billede: Kristina Herlev Wulff)

En lokal brugsuddeler i en lille bornholmsk by har fået en smart idé. Han har udvidet butikkens åbningstider med fire minutter, og det har faktisk gjort Dagli'Brugsen i Pedersker til en mindre turistattraktion. Det skriver Bornholms Tidende.

Der er efterhånden ikke meget at komme efter på Pedersker Hovedgade, der ligger på den sydlige del af Solskinsøen. De små lokale butikker har, som i mange andre udkantsegne i landet, måttet dreje nøglen om. Nu køber kunderne ind i de større byer, hvor man ofte finder et større udvalg i supermarkederne.

Det har fået uddeler Per Birk til at tænke i kreative baner.

Han har i to år skilt sig ud fra mængden med skæve åbningstider fra 7.28 til 19.02 - og det virker.

Kunderne er blevet nysgerrige og opfører sig som om skiltene er en mindre turistattraktion, når de stiller sig op med deres smartphones.

»Jeg får så meget opmærksomhed på det, og jeg kommer i snak med folk. De synes, det er sjovt, og når de kommer, står de og tager billeder ude foran,« siger Per Birk til Bornholms Tidende.

Og det er ikke kun kunderne, der synes, at tiltaget er sjovt. Det gør man også hos Coop, hvor informationsdirektør Jens Juul Nielsen roser Per Birk for den lokale kreativitet og nytænkning, der kan være en inspiration for andre lokale Coop-butikker i landet.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx