Af JEPPE ELKJÆR ANDERSEN - 08/05-17 17:26

Kritikken hagler ned over PostNord: 'Postbuddet lyver!'Kritikken hagler ned over PostNord: 'Postbuddet lyver!'

PostNord er kommet i strid modvind på sociale medier. Det sker, efter Jesper Wøldiche har skrevet et opslag på postgigantens Facebook-side. Her påpeger han, at han nok engang har fået en seddel fra PostNord om, at man forgæves har forsøgt at aflevere en pakke hos ham - og det til trods for, han var hjemme.

storybild

PostNord Danmark er kommet i strid modvind på sociale medier (Billede: Henning Bagger )

'Hej PostNord. Jeg har fået endnu en af disse fine sedler, hvor budet lyver om, at I har forsøgt at aflevere en pakke. Nu forholder det sig sådan, at vi ud over at have været hjemme hele dagen har en dørtelefon, der registrerer hvis der bliver ringet - uanset, om der bliver åbnet eller ej.'

Sådan indleder Jesper Wøldiche sit opslag på PostNords Facebook-side.

Opslaget har i skrivende stund fået 4.900 reaktioner, er blevet delt mere end 250 gange og har fået mere end 500 kommentarer - mange af dem med lignende oplevelser, hvor personer har prøvet, at deres pakke formentlig ikke er blevet forsøgt leveret.

Jesper Wøldiche skriver videre i opslaget, at han flere gange har oplevet at få den type pakkesedler, hvor man bliver gjort klar over, at pakken er forsøgt afleveret, men da det ikke var muligt, så kan man hente den på det nærmeste posthus eller pakkecentral.

Han skriver videre i sit opslag:

'Og lige som med de sidste mange pakkesedler, så har budet åbenbart forsøgt at få fat på os uden at ringe på, selvom der er betalt ekstra for pakke med udbringning... Af medarbejderne i postbutikken har jeg flere gange fået at vide, at det desværre er et udbredt problem her, at buddene ikke tager pakkerne med ud.'

Han slutter sit meget populære opslag af med en opfordring til PostNord:

'Hvis I reelt ønsker at gøre noget ved jeres katastrofale omdømme, kunne I så ikke begynde - måske bare hver anden gang - at levere den service, vi betaler for?'

Sønderjyske-træner tror på vigtig trio
Sønderjyske-træner tror på vigtig trio

PostNord har endnu ikke haft tid til se nærmere på Jesper Wøldiches Facebook-opslag, men den dårlige oplevelse ærgrer kommunikationschef hos PostNord, Morten O. Nielsen.

Det fortæller han til tv2.dk:

»Det bliver ved med at være en oplevelse, kunderne henvender sig med. Det er dybt utilfredsstillende. Kunderne skal have deres pakker, og hvis der er medarbejdere, der ikke kan finde ud af det, så skal de ikke gå med pakker, siger Morten O. Nielsen til mediet.

Mads så den tragiske ulykke: - Fyrene skulle spille smarte på vandscootere
Mads så den tragiske ulykke: - Fyrene skulle spille smarte på vandscootere

Han fortæller videre, at PostNord, når de undersøger en klage nærmere, ofte finder en logisk forklaring på problemet. Det kan være forkerte navne på dørtelefonen eller at dørtelefonen ikke virker ordentligt. Samtidig oplever de også, at nogle kunder har været hjemmefra ganske kortvarigt, og det er i den periode, hvor pakkebuddet har været forbi.

Han oplyser desuden, at PostNord lige nu er i gang med et pilotprojekt, hvor man ringer til pakkekunderne, inden buddet kommer frem til afleveringsadressen.

I Facebook-opslaget kan man læse adskillige andre personers negative oplevelser med PostNord. Dem kan du læse nærmere om i opslaget, som du kan finde herunder.

Uskyldigt feriefoto får folk til at kigge en ekstra gang: Kan du se hvorfor?
Uskyldigt feriefoto får folk til at kigge en ekstra gang: Kan du se hvorfor?

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx