Af - 30/03-14 15:13

Sjov eller plat? Dansk 'rejsesex-reklame' går verden rundtSjov eller plat? Dansk 'rejsesex-reklame' går verden rundt

Amerikanske, engelske og australske medier morer sig over reklame fra den danske rejsearrangør Spies.

Danskerne får for få børn, og det truer fremtidens velfærdssamfund. Derfor opfordrer rejsearrangøren Spies i en reklame danskerne til at have mere sex.

Og reklamen, som du kan se over artiklen, er hurtigt blevet populær i hele verden. Spies har selv lagt en udgave med undertekster op på YouTube, der er blevet set over tre millioner gange de sidste fem dage.

Galt eller genialt? Spies opfordrer til sex-ferier
Galt eller genialt? Spies opfordrer til sex-ferier

Formentlig godt hjulpet på vej af, at en lang række blogs og netmedier har omtalt den: Både de engelske aviser Daily Mirror og Daily Mail og det veletablerede modemagasin Elle kalder således reklamen 'hylende morsom' på deres respektive online-udgaver.

Også hos amerikanske medier har man taget YouTube-videoen til sig, og den er således omtalt af store mediebrands som tv-kanalen NBC, radiokanalen NPR, den hæderkronede avis Washington Post samt dagbladet USA Today.

Så meget mere sex har vi på ferien end derhjemme
Så meget mere sex har vi på ferien end derhjemme

De australske medier vil også være med, og 'Down Under' har både det store netmedie news.com.au og avisen The Sydney Morning Herald fortalt deres læsere om den danske rejsekampagne.

Spies udlover i reklamen en præmie til et dansk par, der bliver gravide på en rejse.

Ekspert: Spies vildleder kunderne
Ekspert: Spies vildleder kunderne

- Det er i forvejen sjovt at lave børn. Men vi vil gerne gøre det endnu sjovere, lød det forleden fra administrerende direktør i Spies, Jan Vendelbo, i en pressemeddelelse.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx