Af - 10/07-14 10:47; Opdateret: 10/07-14 11:29

Ny kampagne tordner mod skønhedsidealer: Nu må det være nokNy kampagne tordner mod skønhedsidealer: Nu må det være nok

Kan du genkende din tankegang i disse kampagnebilleder?

Bildstrecke im Grossformat »

Se de mange kampagnebilleder i galleriet her.

En ny kampagne spreder sig i øjeblikket via de sociale medier med hashtagget #StopTheBeautyMadness - stop skønheds-vanviddet.

De over 20 kampagnebilleder er skabt ved hjælp af såkaldte stockfotos fra fotobureauer, som så har fået tankevækkende og provokerende tekster på.

Tankevækkende: Hvad ser du selv i spejlet - og hvad ser andre?
Tankevækkende: Hvad ser du selv i spejlet - og hvad ser andre?

Dermed lægger kampagnen op til debat omkring vores skønhedsidealer - og det gælder både synet på de tykke, tynde, gamle, unge og dem, der er anderledes.

- Jeg er ikke anorektiker. Jeg er ikke syg. Jeg er ikke en heldig køter. Jeg er tynd - det er en kropstype, står der på et af billederne med en slank model.

- Selvfølgelig er jeg i et forhold. Med min badevægt, lyder det på et andet foto, hvor en kvinde krammer en vægt.

Inspirerende video: Sådan ses 'skønhed' gennem en blinds øjne
Inspirerende video: Sådan ses 'skønhed' gennem en blinds øjne

- Hvad jeg vil være, når jeg bliver stor? Smuk, står der på et foto af en ung pige, der poserer for kameraet.

Kvinden bag kampagnen hedder Robin Rice. Hun er forfatter og kalder sig moderne åndemaner. På StopTheBeautyMadness tilbyder hun et 10-ugers onlinekursus om emnet.

- Der kommer et tidspunkt, hvor man simpelthen har fået nok.

- Vi kvinder ved, at vi er færdige med at konkurrere, sammenligne og lege legen med grimhed og skønhed. Vi er ved at vågne op fra den sindssyge skønheds-hypnose, vi har været i, lyder det på kampagnens hjemmeside.

Stor kvinde gør oprør ved at ryste røv
Stor kvinde gør oprør ved at ryste røv

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx