Af Amalie Abildgaard - 28/11-17 09:19

Badelands reklamestunt falder fuldstændig til jorden: 'Barnlig og urimelig'Badelands reklamestunt falder fuldstændig til jorden: 'Barnlig og urimelig'

Den norske familiebadeland Jorekstad kom galt af sted, da de reklamerede for deres Black Friday-tilbud. Og endnu værre da de skulle håndtere de rasende kommentarer.

storybild

Mens de fleste butiksindehavere har gjort opmærksom på deres bragende tilbud i fredags under Black Friday ved store procent tal på gule skilte, valgte badelandet at gå anderledes til værks.

De valgte nemlig at tage et billede af deres sorte medarbejdere og skrive 'Sort fredag'. Det skriver norske TV 2.

Hvis tanken bag reklamen havde været, dårlig opmærksomhed er bedre end ingen, må man sige, at stuntet blev en succes.

For opslaget blev haglet ned af vrede kommentarer. Siden har svømmehallen så fjernet opslaget og slået et nyt op, hvor de tager en ironisk afstand til kommentarerne.

'Da nogle af jer var så fornærmet, at vi brugte en sort medarbejder i vores annonce, kører vi nu fire hvide mænd! Sort fredag ​​morgen og halv pris på single-billetter,' skriver badelandet Jorekstad på deres Instagram og Facebook.

I slutningen af ​​teksten bruger de desuden hashtaggene #New Friday, #White Whites og #whitemenonly.

Men opslaget har ikke slukket nogen brande for de vrede nordmænd. Tværtimod.

'En utrolig barnlig og urimelig håndtering af feedbacken,' skriver en bruger til Jorekstad.

Hvortil badelandet svarede:

'For en utrolig lille konstruktiv feedback ønsker vi stadig en god weekend!'

En anden Facebook-bruger mener, at svømmehallen bør lære lidt om håndtering i sociale medier, før medarbejderne kan kommentere opslag.

'Jøsses, hvem er SoMe-ansvarlig hos dig? Har I overvejet at bruge penge på online strategi? Det mest hensigtsmæssige vil da være at lægge sig fladt ned, når brugerne er vrede. Det kan da ikke være så svært,' skriver en anden bruger på deres side.

'Hvordan kan man forestille sig, at dette er god markedsføring? Sørg for at den person med ansvar for sociale medier får sparket,' tordner en tredje.

Terje Rønning, der er chef for Jorekstad, fortæller til tv 2, at han var overrasket over kommentarerne. Han siger, at det er en kampagne, som Jorekstad har kørt de seneste år uden at modtage lignende reaktioner.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx