Af - 06/03-14 17:56

Ekspert: Samsungs Oscar-selfie-stunt på 110 mio. var alt for dyrtEkspert: Samsungs Oscar-selfie-stunt på 110 mio. var alt for dyrt

En brandingekspert mener ikke, at Samsungs 20 mio. dollars på at få brugt deres telefon til det berømte Oscar-selfie er givet godt ud.

storybild

(Billede: twitter)

En brandingekspert mener ikke, at Samsungs 20 mio. dollars på at få brugt deres telefon til det berømte Oscar-selfie er givet godt ud.

Det kostede Samsung knap 110 mio. danske kroner at få brugt deres telefoner til at få taget det stjernespækkede Oscar-selfie, der har hærget de sociale medier hele ugen. Det vurderer finansavisen Wall Street Journal.

Dansk jagerpilot, som hele verden taler om: 'Den havde jeg ikke set komme!'
Dansk jagerpilot, som hele verden taler om: 'Den havde jeg ikke set komme!'

Og det var lige i overkanten, mener reklamemanden Niels Folmann, der er ekspert i branding.

De 43 millioner, der fulgte Oscar-showet er altså en lille målgruppe

- Det er nogenlunde 3 kroner per kontakt, som man kalder det i reklameverdenen, og det er i overkanten, vurderer Folmann over mx.dk

Denne selfie lagde Twitter ned
Denne selfie lagde Twitter ned

Eksperten mener, at pengene kunne være brugt bedre i et andet stort tv-event, nenmlig mesterskabet i amerikansk fodbold, Superbowl.

- 20 mio. dollars kunne man have købt ret så meget reklametid i Superbowl-showet, siger eksperten til mx.dk.

Det sidste superbowl-show havde over 110 mio. seere, og en reklameblok på 30 sekunder i det famøse show kostede i omegnen af 4 mio. dollars.

Se hvem der gør sine selfies mere sexede
Se hvem der gør sine selfies mere sexede

- Oscar-showet har været for usikkert i forhold til Superbowl, og så skal man forlade sig på den opfølgningen i medierne. Men det kan gå begge vejer, siger Niels Folmann til mx.dk.

Selfie-billedet fik kort twitter til at gå ned på grund af massiv interesse fra brugerne internettet.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx