Af Laura Rode Nygaard - 24/08-17 20:06

Skrev han virkelig det? Restaurant-gæst troede ikke sine egne øjne, da hun så regningenSkrev han virkelig det? Restaurant-gæst troede ikke sine egne øjne, da hun så regningen

En restaurantgæst måtte lige kigge en ekstra gang på regningen, efter hun havde spist på en restaurant i New York. For skrev tjeneren virkelig det? Nu er tjeneren blevet fyret for sin racistiske kommentar.

storybild

(Billede: Facebook/Ziggy Chau)

En restaurantgæst måtte lige kigge en ekstra gang på regningen, efter hun havde spist på en restaurant i New York. For skrev tjeneren virkelig det? Nu er tjeneren blevet fyret for sin racistiske kommentar.

Restaurantgæsten, en asiatisk kvinde, havde besøgt den lille hyggelige cafe Cornerstone Cafe på Manhattan i New York med sin datter og dennes veninde, for at købe steaks og æg med hjem. Men da hun modtog maden og fik kigget nærmere på kvitteringen, troede hun nærmest ikke sine egne øjne.

Under 'Kundens navn' havde tjeneren skrevet 'Ching Chong' - som bestemt ikke var kvindens navn, men nærmere et forsøg på at skrive et stereotypt asiatiskklingende navn.

Det fik veninden til kvindens datter til at ty til Facebook, hvor hun raser over tjenerens handling, som hun kalder racistisk og nedsættende.

'Det her skete lige for min vens mor. Lige her i New York,' skriver Ziggy Chau til et billede af kvitteringen.

'Vær venlige at boykotte det her sted, Cornerstone Cafe NYC, indtil de offentligt undskylder. Eller endnu bedre - ring til dem og lad dem vide, at de har racistisk personale,' tilføjede hun senere.

Og det fik bestyreren af cafeen, Rocco, til at reagere, skriver Metro.co.uk.

'Situationen giver mig intet andet valg end af afskedige denne medarbejder for denne unødvendige handling. Det er ikke et udtryk for, hvordan Cornerstones personale tænker, at ét individ opfører sig dumt.'

Billedet af kvitteringen har modtaget mere end 700 reaktioner og 600 delinger, og flere raser over, hvordan man i nutidens USA stadig kan få sig selv til at tale nedsættende om en hel befolkningsgruppe og sætte dem i bås. Samtidig opfordres der til boykot og dårlige brugeranmeldelser på Facebook og Yelp, så ingen vil sætte deres ben der igen.

Efter bestyrerens undskyldning har Ziggy Chau dog valgt at mane til besindighed.

'Allesammen, lad os være civiliserede nu. Der er mange ansatte på restauranten, hvis liv afhænger af deres job, og de skal ikke lide, fordi ÈN IGNORANT medarbejder mente, det var ok at komme med en racistisk bemærkning,' skriver hun.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx