Af - 07/10-14 20:46

Hårrejsende reklame får svenskere til at stoppe op og tænkeHårrejsende reklame får svenskere til at stoppe op og tænke

Et budksab på en svensk reklamesøjle formår i den grad at få vores naboer til at stoppe op og tænke over tilværelsen.

Det vakte massiv opmærksomhed verden over, da det svenske firma Apotek Hjertat tidligere i år satte en reklame op på en svensk togperron.

Reklame med stærkt budskab: Svigt ikke din bedste ven
Reklame med stærkt budskab: Svigt ikke din bedste ven

Reklamen var for firmaets nye hårplejeserie Apolosophy, og via opstillede sensorer på perronen begyndte hendes hår at blafre ivrigt i ‘vinden’ fra de forbipasserende tog. Den kan du se herunder:

Nu har en svensk organisation taget idéen til sig i en ny, lignende reklame. Denne version er imidlertid noget mindre morsom - men meget mere tankevækkende.

Her er plakaten, der får hjemløse til at græde
Her er plakaten, der får hjemløse til at græde

- Vi brugte samme teknik og lavede vores egen version for at vise den realitet, vi står over for hver dag, lyder budskabet i videoen.

Afsenderen vil vi ikke afsløre på forhånd - men du kan selv se videoen i toppen af denne artikel.

Skræmmende video om Syriens børn gør ondt i hjertet
Skræmmende video om Syriens børn gør ondt i hjertet

Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

Forening raser mod 'Luksusfælden':...
bt.dk
Her er det nye portræt af kronprins...
bt.dk
For snurrende kameraer: Deltager i TV...
bt.dk
Lang kø: Flere biler impliceret i uheld
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx