Af - 27/04-17 17:08; Opdateret: 27/04-17 21:32

Mor deler sidste foto med sin søn for at advare alle andreMor deler sidste foto med sin søn for at advare alle andre

- Han begik en fejl, der kostede ham livet, skriver en canadisk mor om sin søn, der mistede livet til et dødsensfarligt stof.

storybild

Lægerne gjorde plads til, at Sherri Kent kunne ligge i hospitalsengen med sin søn, inden han døde. (Billede: Facebook/Sherri Kent)

En canadisk mor oplevede sit livs mareridt for nylig, da hun måtte sige farvel til sin søn. Hun holdt ham i hånden, mens han døde i en hospitalsseng.

22-årige Michael Kent døde som følge af en overdosis af stoffet fentanyl - et meget potent smertestillende stof, der er omkring 100 gange stærkere end morfin. Nu deler hans mor, Sherri Kent, sin sidste stund med sin søn på Facebook for at advare alle andre.

- Min søn var ikke narkoman. Han begik en fejl, der kostede ham livet. Jeg vil bare gøre alle opmærksomme på den epidemi, der spreder sig lige nu og dræber fem-syv mennesker om dagen i Canada, skriver hun til det hjerteskærende foto.

Der er 21 år mellem disse chokerende billeder: Nu advarer mor mod farligt stof
Der er 21 år mellem disse chokerende billeder: Nu advarer mor mod farligt stof

Her ser man, hvordan dan grædefærdige mor ligger med sin livløse søn i favnen, kort før han tager sit allersidste åndedrag ved hjælp af en maskine.

- Jeg har mistet min søn til denne forfærdelige tragedie, og jeg vil gerne gøre forældre opmærksomme på, at det kan ske for enhver, der beslutter sig for at røre noget, der kan sniffes op i næsen, skriver Sherri Kent til opslaget, som er blevet delt mere end 100.000 gange og kommenteret af næsten 20.000 Facebook-brugere.

Farlig og vanedannende kokain vinder frem på gadeplan
Farlig og vanedannende kokain vinder frem på gadeplan

To døde efter overdosis: Stoffet er 100 gange så stærkt som morfin
To døde efter overdosis: Stoffet er 100 gange så stærkt som morfin

Til canadiske CBC fortæller hun, at det var ‘den værste dag i hendes liv’. Hun beskriver, hvordan hendes søn et par uger forinden blev tilbudt noget ‘virkelig stærkt heroin’ af en fremmed fyr. De tog det sammen på et toilet i en butik, og så fik Michael Kent en overdosis.

Den anden fyr flippede ud og stak af derfra. Omkring 20 minutter senere vendte han tilbage og henvendte sig til personalet, og så fandt de ham liggende på toilettet.

- På det tidspunkt var hans læber allerede blå. Da ambulancen ankom, havde han allerede fået hjertestop, fortæller Sherri Kent. En uge senere, den 21. april, døde han.

Johanna dør hvis hun kysser sin mand
Johanna dør hvis hun kysser sin mand

Fentanyl anvendes ofte i ambulancer mod ekstreme smerter. Her doseres det imidlertid i små mængder og kun i akutte tilfælde. Stoffet kan også fås som plaster i meget små mængder.

I de seneste år er det dog også blevet udbredt som et euforiserende stof. Også i Danmark, hvor to mænd fra Vendsyssel i september sidste år mistede livet som følge af at have indtaget stoffet.

Mor opdagede noget livsfarligt på datterens julekort: Nu vil hun at advare andre
Mor opdagede noget livsfarligt på datterens julekort: Nu vil hun at advare andre

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx