Af - 03/01-14 09:29; Opdateret: 03/01-14 09:48

Hiver numse-burger tilbage efter forbudHiver numse-burger tilbage efter forbud

Australsk burgerkæde var lige lidt for kreativ i sin markedsføring, mener den australske reklameombudsmand.

storybild

Sådan så den ulovlige annonce ud. (Billede: Goodtimes Burgers)

Den australske burgerrestaurant Goodtimes Burgers er blevet dømt af den australske reklameombudsmand til at stoppe en ellers opsigtsvækkende reklamekampagne.

Vi går fastfood-amok den 1. januar
Vi går fastfood-amok den 1. januar

Goodtimes Burgers indrykkede annoncen i magasinet The Beast, der bliver udgivet i Sydneys berømte Bondi-kvarter, der også er kendt for Bondi-stranden.

I annoncen var den øverste bolle i Goodtimes Burgers burger ikke en bolle, men en kvindes numse.

Afgjort! Her er Danmarks bedste bøfsandwich
Afgjort! Her er Danmarks bedste bøfsandwich

- Selv om annoncøren (Goodtimes Burgers, red.) havde humoristiske hensigter, er et stort billede af en kvindes bagdel som en burgerbolle forbundet med kvinden som et stykke kød eller objekt, skriver Advertising Standards Board i sin redegørelse ifølge News.com.au.

Så meget snyder fast food-reklamerne
Så meget snyder fast food-reklamerne

På Goodtimes Burgers Facebook-side kan man se mange andre humoristiske annoncer, der ikke (endnu) er blevet gjort ulovlige.

Kostede hende jobbet: Tabte joint i burger
Kostede hende jobbet: Tabte joint i burger

Danskere vil i rekordbog med 400 kilo-burger
Danskere vil i rekordbog med 400 kilo-burger

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx