Af Webstud/Dagbladet - 27/05-17 19:52; Opdateret: 27/05-17 20:26

11-årig skuffet over Marcus & Martinus: Piger skal ikke være til pynt11-årig skuffet over Marcus & Martinus: Piger skal ikke være til pynt

En norsk pige kommer med en opfordring. Hun synes ikke, at piger blot skal være til pynt i Marcus og Martinus' musikvideo.

Bildstrecke im Grossformat »

11-årige Guro Heggholmen fra Norge er fan af popduoen Marcus og Martinus, men alligevel blev hun chokeret, da hun så deres seneste video.

- Jeg var virkelig skuffet, da jeg så videoen. Det var meget underligt. Jeg forstår ikke helt, hvorfor de kun har ladet drengene gøre de seje ting som at skate og slå saltomortaler i poolen, siger Guro til Dagbladet.

IKKE TIL PYNT: Her ses 11-årige Guro Heggholmen.

Den entusiastiske 11-årige viste videoen til sin mor for at spørge, hvad hun mente om fremstillingen af pigerne.

- Jeg fortalte hende, at hun ikke ville lægge sig ud med de gutter, de er meget populære. Det reagerede Guro på ved at sige, at det var netop derfor, det var så vigtigt at tale ud om dette, siger mor Karine Heggholmen.

X Factor-romance: Vi er kærester
X Factor-romance: Vi er kærester

Videoen er allerede set mere end to millioner gange på Youtube, men har også høstet kritik fra en række parter. P3.no kaldte sangen for "Pubertært vås".

Guro siger, at hun kunne lide sangen, men at hun synes, det er fjollet, at Marcus og Martinus har indvilget i at skildre piger på den måde, de gør i videoen.

- Der er mange, der lytter til deres musik, og pludselig begynder folk at tro, at verden er sådan. Jeg var chokeret, jeg tror, de har truffet et dårligt valg. Jeg ønsker ikke at piger at tror, at de, for eksempel, ikke kan skate, fortæller den unge pige til Dagbladet.

- Vi ønsker ikke at kommentere sagen, siger pressechef for Marcus & Martinus, Marte Schei i Anti, til Dagbladet, og henviser til Sony, som er rettighedshaver på videoen.

Fire måneder efter Eurovision-nederlag: Nu er Lighthouse X fortid
Fire måneder efter Eurovision-nederlag: Nu er Lighthouse X fortid

Administrerende direktør i Sony Music Norge, Lena Midtveit, siger til Dagbladet, at Sony vil tage kritikken i betragtning, men ikke anerkender, at pigerne er for letklædte i videoen.

- Som kvindelig chef og mor til små børn selv, lægger jeg særlig vægt på, at alt det, vi udsender, er etisk acceptabelt. Hver kunstner og hvert publikum har forskellige overvejelser, der skal tages. De overvejelser, mener vi, er varetaget i "Like It, Like It" siger Midtveit og tilføjer:

- At de unge involverer sig er fantastisk at se. Videoen har 2,5 millioner visninger, og det viser, at vi har ramt målgruppen.

Se hele Marcus & Martinus' video nedenfor.

LÆS OGSÅ: Hør her, hvor godt Chris Martins børn synger: Overgår de deres far?

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx