Af - 28/06-14 10:01; Opdateret: 25/07-14 01:14

Ny 'dildo-reklame' chokerer i kampen mod skydegale amerikanereNy 'dildo-reklame' chokerer i kampen mod skydegale amerikanere

En amerikansk kampagne mod skydevåben sidestiller pistoler med sexlegetøj, og det har skabt debat i Guds eget land.

storybild

En amerikansk kampagne mod skydevåben sidestiller pistoler med sexlegetøj, og det har skabt debat i Guds eget land. (Billede: Youtube / Evolve)

- Hvis de finder dem, så leger de med dem.

Sådan siger fortællerstemmen i en ny reklamefilm fra den amerikanske antiskydevåben-organisation Evolve.

Reklamefilmen, som kan ses herunder, sætter fokus på de mange meningsløse dødsfald, der hvert år sker i USA på grund af skydevåben, der ikke bliver behandlet med respekt.

Populært tøjmærke får endnu en gang på puklen for kontroversiel reklame
Populært tøjmærke får endnu en gang på puklen for kontroversiel reklame

I reklamen ser man to drenge fægte med et par dildoer, som de angiveligt har fundet i den ene mors hemmelige gemakker. Imens står de to mødre i baggrunden med et forlegent udtryk, som skal passe til kampagnens morale om, at man altid skal sørge for at opbevare sine skydevåben et sikkert sted, så børnene ikke kan finde dem. Gør man det, sker der heller ingen 'ulykker'.

Folk er rasende
Filmen blev lagt ud på Evolves Facebookside i går, fredag, og får umiddelbart ikke den bedste modtagelse af de våbenglade amerikanere.

Kontroversiel VM-reklame giver 'gåsehud'
Kontroversiel VM-reklame giver 'gåsehud'

- Dette taler for, at man skal låse sine skydevåben inde. Hvad sker der så, når en indbrudstyv bryder ind om natten? Skal man så sige: "Hov, vent lige et øjeblik, imens jeg låser min pistol ud og lader den". Det tror jeg vist ikke. Træning, træning, træning. Vis børnene hvad en pistol kan forsage. Brug eksempelvis et stort stykke kød til det (skudtræning, red.). De KAN lære det, og det vil de, skriver Ardis Kenney under videoen på Facebook-siden.

Biskop af Rio truede danskere  med millionbøde
Biskop af Rio truede danskere med millionbøde

Andre mener, at organisationen - i deres forsøg på at skabe opmærksomhed om den amerikanske våbenkultur ved at sidestille sexlegetøj med skydevåben - forbryder sig mod reglerne om distribution af sex-materiale med mindreårige:

- Rimelig sikker på, at dette er distribution af utugtigt sexmateriale med mindreårige på internettet. Virkelig flot. Idioter, skriver Neil Mosher.

På Twitter får reklamen dog roser for at nytænke måden at diskutere skydevåben på:



Se Evolves reklame her:

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx