Af Berit Hartung - 26/08-17 12:13; Opdateret: 26/08-17 22:48

Steward opdagede grædende mor under flyvetur - nu hyldes han for den historie, han fortalte hendeSteward opdagede grædende mor under flyvetur - nu hyldes han for den historie, han fortalte hende

Ofte er det de små ting, der får stor betydning. Det er denne historie et bevis på. En sørgende amerikansk mor fik en uventet og hjertevarm hilsen fra en vidt fremmed, som gjorde hendes sorg lidt mindre tung at bære.

storybild

Da Trisha Belstra i sidste uge fløj tværs over USA for at deltage i sin søns begravelse, var hun ude af sig selv at fortvivlelse. Hun var tynget af sorg over sit tab, og under flyveturen med Southwest Airlines blev hun dårlig.

»Jeg sad på mit sæde mellem to fremmede og holdt en papirspose mellem knæene,« skriver hun i et opslag på Facebook, hvor hun deler sin oplevelse.

En ung mandlig steward bemærkede, at hun havde det skidt, og spurgte om hun var okay.

Trisha Belstra fortalte, at hun var på vej for at begrave sin søn, og den unge mand udtrykte sin medfølelse. Kort efter kom han med vand, is og cola til hende.

Da hun nogle timer senere var på vej ud af flyet, stoppede stewarden hende og gav hende en papirserviet med en hilsen.

I det lille brev fortalte den unge mand, hvordan han selv som barn mistede sin storebror.

»I 2004 mistede min familie min ældre bror. Selv om det stadig er traumatisk for mig, så kan jeg end ikke forestille mig den smerte, du føler som mor. Men jeg var vidne til min mors sorgproces (en proces, som aldrig vil ende),« skrev han.

»Min mor kæmpede desperat og jagtede et mål om på en eller anden måde at mindske smerten. Nu må hun erkende, at smerten stort set ikke bliver mindre. Brug ikke din energi på at jagte det. I stedet forsøg at gribe mulighederne for at finde glæde i livet. Besøg din familie, kom nærmere på dem, som du har mistet kontakt med, rejs.«

Han sluttede brevet med at indrømme, at han ikke ville glemme hende foreløbig.

»Du kommer ud af det her som en stærkere person, og jeg vil tænke på dig hele tiden.«

Selv om nogle ord på en serviet måske ikke virker som så meget, så rørte de Trisha Belstra dybt.

Hun fik aldrig sagt tak til stewarden og kender ikke hans navn, så nogle dage senere delte hun sin oplevelse på Facebook i gruppen Love What Matters i et forsøg på at finde ham.

Måske vil det lykkes for hende? Opslaget blev i hvert fald på ingen tid delt over 4000 gange, og mere end 800 har kommenteret. Flere har skrevet, at de selv arbejder for Southwest Airlines, og at de vil hjælpe med at finde ham.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx