30/03-17 14:08

Nu lancerer H&M helt nyt brandNu lancerer H&M helt nyt brand

Til efteråret kan du få fingrene i H&M's helt nye mærke kaldet Arket.

Bildstrecke im Grossformat »
I 2011 bevidste tøjkæden, at de var meget andet end det. De havde nemlig en såkaldt "Reboot Camp" på Roskilde Festivalen. Altså et område, hvor der var sat H&M-telte op, og hvor man kunne slange sig i sofaer med en drink og sandwich i hånden. Teltene blev lavet i samarbejde med kollektionen "Fashion against aids", Sådan så udstillingsvinduet ud i H&M i anledningen af det kongelige bryllup 14. maj 2004. Her ses en dekoratør, der er ved at gøre vinduesudstillingen bryllupsklar. Tilbage i 2004 lavede H&M et samarbejde med den internationale modedesigner Karl Lagerfeld. Han designede en hel basisgarderobe til H&M. Samarbejdet mellem Karl Lagerfeld og H&M var det første designersamarbejde i H&M's historie, og det blev sådan en succes, at H&M siden hen har teamet op med flere anerkendte brands. Men sidenhen er køerne vokset sig endnu større, hver gang H&M har teamet op med en ny designer. Her ses køen foran H&M på Kultorvet i København i anledningen af Karl Lagerfeld-kollektionen. I 2010 kunne danskerne købe en designerkollektion fra modehuset Lanvin i H&M. Det var dog kun fire af de danske H&M-butikker, der solgte det eksklusive tøj, som eksempelvis i H&M på Amagertorv. Her ses køen foran butikken. Lanvin-kollektionen kunne byttes på samme vilkår som det almindelige tøj. Folk, der havde stået i kø, tog derfor for sig for at være på den sikre side. Telte, festivalstole og soveposer var taget i brug hos de unge, der lå i kø for at få fingrene i H&M's Balmain-kollektion i 2015. På billedet ses 15-årige Aylin Jacob fra København, der ventede et døgn på at købe en hættetrøje og en t-shirt fra Balmain. Unge ned til 15 år lå i kø i flere dage at komme først til mølle, da kollektionen fra Balmain kom i H&M-butikkerne i 2015. På billedet ses Silja Lind 16 år fra Helsingør, der ikke helt fik hvad hun kom efter, men brugte alligevel 4000 kroner. Et par klipklappere, en hårbørste eller et ekstra sæt undertøj. Har du glemt noget i din feriepakning, har man siden 2011 haft mulighed for at købe det i H&M, som det forår åbnede en butik i Kastrup Lufthavn. Her ses H&M i Frederiksberg Centret.

Den svenske modegigant H&M har netop afsløret, at de snart slår dørene op til deres helt nye mærke og butik kaldet Arket.

Det skriver Vogue.

I starten af efteråret åbner H&M den første Arket-butik i London. Samtidig kan mærket købes online i 18 forskellige europæiske lande.

- Det overordnede fokus er på kvalitet i simpelt, tidløst og funktionelt design. Der vil være produkter i forskellige prisklasser, men højere end i H&M, og vi vil lægge vægt på materiale, funktion og pasform, fortæller CEO Karl-Johan Persson i H&M's nyeste kvartalsrapport.

H&M solgte tøj for 175 milliarder kroner sidste år
H&M solgte tøj for 175 milliarder kroner sidste år

- Arket vil tilbyde et bredt udvalg af garderobefavoritter til mænd, kvinder og børn - og desuden et mindre udvalg til boligen, siger Karl-Johan Persson.

Udover H&M's egen kollektion vil det også være muligt at købe andre udvalgte mærker. Samtidig vil der i nogle af butikkerne også være en café, hvor kunderne kan supplere deres shopping med ny nordisk mad.

Efter åbningen af butikken i London er planen, at Arket-butikker også skal slå dørene op i København, Bruxelles og München.

H&M har stor succes med de mange andre brands, som modegiganten står bag - heriblandt Cos, & Other Stories, Monki, Weekday og Cheap Monday.

BREAKING | Fast-fashion giant H&M is launching a new retail brand called Arket. The retailer will be a “modern-day market that will offer essential products for men, women, children and home,” according to the company. It will sell Arket’s own products alongside a selection products from non-H&M brands. Arket’s first retail store will open in London in late summer or early autumn of this year. It will simultaneously start trading online in 18 European countries, with additional stores to follow in Brussels, Copenhagen and Munich. Select Arket stores will include a café concept featuring ‘new Nordic’ cuisine. Stay tuned for more information as the story develops. [Link in bio] #hm #arket #fashion #style

Et opslag delt af The Business of Fashion (@bof) den

LÆS OGSÅ: Det gode sensommervejr driller Hennes & Mauritz

LÆS OGSÅ: H&M vil have flere butikker i hele verden - også i Danmark

LÆS OGSÅ: Koldt forårsvejr går ud over salget i H&M

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx