Af - 27/02-14 09:23; Opdateret: 27/02-14 09:39

Derfor fungerede Frederiksbergs logo ikkeDerfor fungerede Frederiksbergs logo ikke

Det er for svært at aflæse Frederksbergs dyre bylogo, og sandsynligvis derfor har det fejlet, mener grafisk ekspert.

storybild

Frederiksberg har brugt i omegnen af 430.000 kroner på udvikling, design og udruldning af logoet.

Art Director Henrik Nielsen fra den grafiske virksomhed The Pony har stor erfaring med design af logoer for både små og store virksomheder. Han giver her sin vurdering af, hvorfor logoet har fejlet.

Frederiksberg dropper flop-logo til 430.000 kroner
Frederiksberg dropper flop-logo til 430.000 kroner

Hvad mener du om logoet?
- Det er meget abstrakt. Man skal tage udgangspunkt i dem, som ser det. Det er for svært at afkode budskabet med logoet på baggrund af prikkerne. Man ville gerne kommunikere, at Frederiksberg er hovedstadens grønne hjerte. Så er det dumt at bruge et abstrakt billede. Folk får intet ud af det.

Målet var at lave en pendant til 'I ♥ NY' eller 'I Amsterdam'. Hvordan er det lykkedes?
- Det er storbyer, alle har en holdning og et kendskab til, så det kan man afkode. Det er nemt at se ideen og forstå budskabet. Sådan er det ikke her. For mig kunne det lige så godt være en håndfuld prikker, som er sat vilkårligt.

Frederiksberg dropper flop-logo til 430.000 kroner
Frederiksberg dropper flop-logo til 430.000 kroner

Hvad skulle i stedet have gjort?
- En ide kunne være, hvis man havde udskrevet en logokonkurrence. Det gjorde Aarhus Festuge for et par år siden. Man fik hundredevis af bud fra ind- og udland. Der kunne de også have sparet en masse penge. Eksempelvis fik vinderen af konkurrencen i Aarhus' 25.000.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx