19/01-15 09:28

Lergravsparken skal være parkeringszone: Men hvorfor?Lergravsparken skal være parkeringszone: Men hvorfor?

Fredag formiddag kunne metroxpress konstatere 31 ledige parkeringspladser ved Ungarnsgade.

storybild

Det var ikke svært at finde ledige parkeringspladser fredag formiddag. (Billede: Lars Sejr)

Er parkeringsproblemerne ved metrostationen Lergravsparken virkelig så massive, at man bør omdanne området til en to-timers parkeringszone? Ja, mener støtterne, der har klaget over, at området bruges som losseplads for pendlernes biler. Alligevel viser en gennemgang af kommunens høring, der lukkede lørdag, at kun 19 støtter forslaget, mens 29 er imod. 11 kan kun støtte forslaget, hvis det modificeres.

Blandt støtterne er Amager Øst Lokaludvalg, forudsat at det justeres.

- Vi afholdt et borgermøde, hvor der var en overvejende stemning for, at der er massive parkeringsproblemer i området. Det er tæt på en parkeringszone, og der er livlig pendlertrafik, siger formand Ole Pedersen, der ønsker, at ordningen implementeres som et forsøg, der evalueres efter et til to år.

Så masser pladser
Metroxpress tog ud i området klokken 10 fredag formiddag og kunne på en gåtur langs Ungarnsgade, der ligger en spytklat fra metrostationen, konstatere, at der var 31 ledige parkeringspladser, som bare ventede på en bil. Alligevel får indførelsen af parkeringszone også opbakningen fra teknikborgmester Morten Kabell (EL).

- Typisk er det jo sådan, at det er de utilfredse, som hvæsser pennen. Jeg hæfter mig ved, at forslaget er kommet fra de lokale beboere, og at Amager Øst Lokaludvalg med udgangspunkt i et borgermøde bakker op om forslaget med visse forbehold, siger han.

- København skal ikke fungere som fri parkeringsplads for pendlere, som ønsker at tage bilen hertil. Den må de parkere længere ude og spare os for udstødningsgasser.

Forslaget forventes at blive fremlagt til politisk behandling i slutningen af april.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx