Af - 12/08-14 08:20

Ny aftale skal sikre flere sydkoreanske turister i KøbenhavnNy aftale skal sikre flere sydkoreanske turister i København

En ny aftale mellem København og Seoul skal sikre, at flere sydkoreanske turister fremover besøger den danske hovedstad

storybild

(Billede: Polfoto/Arkivfoto)

De københavnske turistguides skal snart lære at sige ‘an nyoung’.

I dag bliver der nemlig skrevet under på en samarbejdsaftale mellem København og den Sydkoreanske hovedstad Seoul, der skal fremme turisme og kulturudveksling mellem de to byer.

Ny livsfarlig leg plager sejlende i København
Ny livsfarlig leg plager sejlende i København

- Seoul er en storby i hastig vækst, og med aftalen åbner vi op for, at endnu flere sydkoreanske turister kommer til København, siger overborgmester Frank Jensen (S), der er godt tilfreds med at det var Seoul, der henvendte sig til København om aftalen - ligesom Beijing gjorde det i 2012.

- Siden er samarbejdet med Kina kun vokset og antallet af kinesiske turister er steget, siger han.

Turister strander i havnen
Turister strander i havnen

Med aftalen med Seoul starter man dog ikke på bar bund. Antallet af sydkoreanske turister er i forvejen steget støt over en årrække. Forventningen er, at antallet nu bliver fordoblet over de næste fem år.

Hos Wonderful Copenhagen vil man nu sætte gang i et arbejde, der ifølge udviklingsdirektør Peter Rømer skal gøre vejen til det Sydkoreanske marked kortere.

Kærligheds-turister strømmer til Danmark
Kærligheds-turister strømmer til Danmark

- Vi går nu i gang med en række aktiviteter, der skal synliggøre København for den sydkoreanske forbruger ved at deltage i sydkoreanske rejsemesser og invitere sydkoreanske journalister og bloggere til at skrive om København, siger han.

Turister ender i slåskampe mellem aggressive sælgere
Turister ender i slåskampe mellem aggressive sælgere

Og det arbejde kan igen smitte af.
- Det sydkoreanske marked er interessant i kraft af synergien til andre asiatiske markeder. I Kina betragtes Sydkorea eksempelvis som trendsættende inden for særligt mode- og underholdningsbranchen, siger han.

Og ifølge Frank Jensen har København mere at sælge end bare gode oplevelser:
- Sydkorea er et potentielt vigtigt marked for vores grønne løsninger, som vi er så kendt for ude i verden, siger han

(Og 'an nyoung' betyder i øvrigt goddag på koreansk)

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx