Af - 06/07-14 16:01

Roskilde på 1. klasse: Modebloggere behandles som prinsesserRoskilde på 1. klasse: Modebloggere behandles som prinsesser

Camille Charrière er professionel modeblogger fra London. Hun er inviteret af H&M. De betaler fly, hotel, mad, tøj – ja, alt. Det er Roskilde Festival på 1. klasse.

storybild

Camille Charrière er professionel modeblogger fra London. Hun er inviteret af H&M. De betaler fly, hotel, mad, tøj – ja, alt. Det er Roskilde Festival på 1. klasse. (Billede: metroxpress)

187.000 følgere på Instagram og mellem 6-10.000 unikke brugere hver dag på bloggen.

Kan du mønstre det, så er det måske dig, der er næste i køen til at opleve Roskilde Festival på absolut 1. klasse.

Camille Charrière er professionel modeblogger fra London og kvinden med de mange followers. Alt, hvad hun foretager sig på sociale medier og skriver på sin blog, www.camilleovertherainbow.com, bliver nøje overvåget af de store modehuse. De har fundet ud af, at Camille og andre dygtige og populære modebloggere er vejen til køberne.

De kendte afslører: Derfor er mediebyen så fed
De kendte afslører: Derfor er mediebyen så fed

Skynd dig i bad, hvis du vil nå at have sex på Roskilde
Skynd dig i bad, hvis du vil nå at have sex på Roskilde

Taxakrig ved Roskilde Festival: Chauffører skændes om kunderne
Taxakrig ved Roskilde Festival: Chauffører skændes om kunderne

Derfor er Camille inviteret til Roskilde Festival med alt betalt af H&M. De sørger for flybilletten, hotel, billetten til Roskilde (med medieby selvfølgelig) og lader hende tage en veninde med. Nå ja, og så kan hun vælge alt det tøj, hun vil, imens hun er på festival.

- Under Roskilde overtager jeg H&M's Instagramprofil og tager billeder af de cool mennesker, jeg møder. Efter festen skal jeg skrive en artikel om deres fokus på bæredygtighed, siger Camille Charrière, som metroxpress møder i Roskildes medieby.

For hende er det vigtigt at lave jobs eller sige ja til kampagner fra store modehuse, som hun kan identificere sig med. Ofte bliver det for kommercielt, og så er det ikke nok, at det involverer gode penge og spændende rejser.

- Jeg får masser af tilbud fra store virksomheder, som tilbyder både gode penge og rejser til den anden side af jorden. Og det sker, at jeg siger ja, for det er jeg nødt til. Men for mig handler det mere om, at jeg vil lave de ting, som jeg har det godt med, siger hun og forklarer, at hendes succes i høj grad har noget at gøre med, at hun aldrig går på kompromis med sin integritet.

Arctic Monkeys spillede trusserne af Orange
Arctic Monkeys spillede trusserne af Orange

Christopher på Roskilde: Den skal have gas i aften
Christopher på Roskilde: Den skal have gas i aften

Hun fortæller, at Roskilde-tjansen for H&M var noget, som hun brændte for at lave. Selvfølgelig er det fedt at arbejde for en stor virksomhed som H&M, der virkelig har fingeren på mode-pulsen og 2,6 millioner følgere på Instagram, men H&M's profil inden for bæredygtighed i modebranchen er noget, der ligger hende meget på sinde:

- I modebranchen, hvor det kun handler om at forbruge, er det rart at kunne hjælpe til med at gøre miljøspørgsmål sexede og forståelige for den unge generation, siger hun og fortsætter:

- For mig er det ekstremt vigtigt at mit job også indeholder noget andet end det narcissistiske element, hvor man tager selfies og skriver om tøj. I lang tid har jeg været flov over det, jeg lavede og den her branche. Men med et fokus på noget større end bare mode, så har jeg lært at være stolt af mit arbejde, siger Camille Charrière.

Mø efter kinesisk hype: Hvorfor vil de snakke med mig..?
Mø efter kinesisk hype: Hvorfor vil de snakke med mig..?

I dag, søndag, er festivalen også slut for Camille, og omkring spisetid flyver hun og veninden tilbage til London. På 1. klasse naturligvis.


Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx