Annonce
01/01-18 10:07; Opdateret: 16/01-18 09:20

Ny flagship store i Købmagergade gav gratis sko vækNy flagship store i Købmagergade gav gratis sko væk

Hvis du mødte barfodet op ved ASICS' nye butik på Købmagergade, kunne du blive ejer af et par spritnye sko – kvit og frit vel at mærke.

storybild

Foto: ASICS

Gratis sko. Det er, hvad de første 50 kunder kunne få lørdag den 16. december i ASICS’ nye butik på Købmagergade 37 i København. Det eneste krav er, at du møder op i butikken i bare fødder kl. 14.00 og poster et billede af dig selv med hashtaggene #ASICS og #ASICSCopenhagen. De første 50 personer til at gøre dette, får et par sko gratis. Præcis hvilke sko, der vil være at vælge imellem, holder ASICS dog for sig selv lidt endnu. Men en ting er helt sikkert – det vil blive 25 par løbesko og 25 par sneakers.

Se ASICS' udvalg af sko her

Butikken, der åbnede den 24. november, har sat det bedst tænkelige hold, der går op i velvære og sundhed, som er klar til at tage imod de mange gæster på lørdag. Og hvis du ikke er på udkig efter nye sko, er det alligevel en oplevelse værd at kigge forbi for at se ASICS-butikken, der er bygget op, så den giver en helhedsoplevelse til kunden.

Møder du op med bare fødder lørdag d. 16 december kl. 14 i ASICS' nye flagship store på Købmagergade, har du mulighed for at få et par gratis sko. Foto: Scanpix

»Vi går efter at give forbrugerne en god oplevelse i forhold til brandet. ASICS har altid været et velkendt brand iblandt løbere, men har udviklet sig til at være meget mere end det. Jeg tror, at vores butik vil inspirere besøgende i alle aldre til enhver form for bevægelse,« siger Michael Verburg, marketing manager hos ASICS.


Med åbningen af butikken tapper ASICS ind i det store potentiale, der findes i markedet herhjemme. De fleste mennesker, der bruger ASICS-sko, er sportsinteresserede og i alderen 25 til 50 år, men i dag har den yngre generation også fået fat i, at ASICS laver gode sko, der kan bruges til både sport og hverdag.

»ASICS har altid været i front, når det gælder ydeevne og kvalitet, men nu, hvor det også er blevet trendy at have løbesko på i hverdagen, har ASICS produceret moderigtige sko, der stadig har de tekniske detaljer i orden, som vores kunder forventer,« fortæller Michael Verburg.

Butikken i København vil tilbyde de seneste performance- og lifestylekollektioner fra henholdsvis ASICS og ASICS Tiger, samt diverse digitale tiltag til aktive mennesker, deriblandt en virtuel rejse i sammenhæng med RunKeeper-appen. Kunder, som søger information om produkterne, bliver desuden hjulpet på vej af digitale løsninger i butikken.



Vi vil meget gerne inspirere gæster i alle aldre til at bevæge sig, og for os vil det være en lige så god historie, hvis der kommer en dame på 70 år og står barfodet i kø til et par gratis sko, som hvis der kommer en dreng på 15 år. De er lige velkomne, for vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at skabe en helhedsoplevelse for alle, som kommer,« fastslår Michael Verburg.
Den nye ASICS-butik ligger på Købmagergade 37, og kl. 14.00 på lørdag gælder det om at stå i bare fødder ude foran butikken. Hvis man lige akkurat ikke er blandt de første 50, som får et par gratis sko, så giver ASICS en rabatkupon på 150 DKK, der gælder i butikken året ud.

Trendy ASICS-sko sætter salgsrekord
Livsstil og mode er en stor del af ASICS’ univers, og mange af brandets sko kan ses i den nye butik på Købmagergade.

Handel med moderigtige sportssko, der kun går under betegnelsen sneakers i modesammenhæng, er blevet big business. Det er slet ikke usædvanligt at se sportssko, som er lavet i begrænset oplag, blive handlet til både fem, 10 og 15.000 kr.

Således gik det også, da messen 'Sneakerness' blev afholdt i Moskva i november. Her blev den dyrest solgte sko en af ASICS’ modeller, nemlig skoen med det mundrette navn ’Slam Jam x ASICS GEL-Lyte III Fifth Dimension’. Godt 13.000 kr. måtte ejeren slippe for sine nye, eksklusive ASICS-sko, og de understreger en tendens, som man efterhånden har kunnet se i en årrække.


I dag ser man ikke sportssko som noget, man udelukkende bruger i fritiden. Det er helt almindeligt at se en pæn skjorte og pæne bukser med et sæt sneakers, som passer ind i kontorlandskaberne. Sneakers er accepterede og moderigtige i mange sammenhænge,« siger Michael Verburg.

Således har ASICS gennem det seneste årti lavet mange modesamarbejder, som har genereret stor interesse blandt modeentusiaster. Skoene adskiller sig oftest ud ved at have et retroinspireret look end de modeller, som man f.eks. ser maratonløbere bruge.

Butikken i Købmagergade har sin helt egen sneakersafdeling med et udvalg af ASICS Tigers mest populære modeller. Senere vil ASICS-butikken også sælge sneakers fra eksklusive samarbejder med WoodWood og flere.