Annonce
14/09-17 09:59

3 lydbøger, der får dig til at slappe af i hverdagen3 lydbøger, der får dig til at slappe af i hverdagen

Vidste du, at du kan give dig selv en pause i hverdagen ved at lytte til afstressende lydbøger? Læs videre her, og find ud af hvordan.

storybild

Hjernen har brug for at slappe af i min. 20 min. hver dag. Du kan gøre det samtidig med, du lytter til en lydbog. Arkivfoto: Scanpix

Har du en travl hverdag med mange gøremål? Så virker det måske ikke som det allermest oplagte at tage en pause. Men faktisk får du mere energi ud af at give dig selv tid til lidt ro.

Slip mobilen og tjek ikke Facebook. Men giv dig i stedet en halv time, hvor du kommer helt ned i gear. Du kan f.eks. meditere eller sætte dig på en bænk og lade blikket vandre. Eller du kan høre en lydbog.

Find dine yndlingslydbøger her - få 30 dages gratis adgang lige nu

Din hjerne kan kun koncentrere sig i 20-30 minutter ad gangen - så giv dig selv en pause og sæt f.eks. en afstressende lydbog på i en halv times tid midt på dagen.
Det kan være vanskeligt ikke at distrahere sig selv i denne pause. I dag har man en tendens til at gribe mobilen, men det er vigtigt, at hjernen slapper helt af.
Vi har her fundet tre afstressende lydbøger som inspiration:

Mindfulness - lær det med lethed, Lisa Baltzer
Gør det til en vane lige at høre 15-20 minutter hver dag af denne lydbog. Så får du en pause, hvor du kommer ned i gear og forstår, hvor vigtigt nærværet i hverdagen er. Lisa Baltzer guider dig til at få mindfulness ind i din hverdag, og til sidst vil pauserne og meditationen være en helt naturlig del af dit liv.

Nærvær, Ernest Holm Svendsen
Pauser er noget af det, der kan hjælpe os til at være mere nærværende. Ernest Holm Svendsens bog får dig til at mærke livet mere gennem nærværet. Der er så meget, der distraherer os og gøre os fraværende. Så giv dig selv en pause hver dag og lyt til denne inspirerende bog.

Vejrtrækning, Marie Kronquist
Ifølge Marie Kronquist er der ikke så meget hokus-pokus ved meditation. Det handler rigtig meget om fysik og vejrtrækning. Marie Kronquist har mange års erfaring som instruktør i meditation og mindfulness, og hun har set, hvordan hendes teknikker gavner rundt om på forskellige arbejdspladser. Lyt til denne lydbog og lær at bruge vejrtrækningen til at komme ned i gear.

3 grunde til at holde pause

Din krop har brug for hvile – kører du for hårdt på, bliver du stresset.

Din hjerne skal lade op – vores hjerne kan kun koncentrere sig 20-30 minutter ad gangen.

Få bedre idéer: Lige så snart hjernen får hvile, vil du ofte opleve, at de gode idéer popper op.

Du kan finde alle bøgerne på mofibo.dk, hvor du lige nu får 30 dages gratis adgang ved at klikke her