Annonce
08/09-17 10:19; Opdateret: 18/09-17 08:42

5 grunde til, at du bør vælge cirkeltræning5 grunde til, at du bør vælge cirkeltræning

Har du ikke tid til at træne? Her er fem grunde til, at du bør prøve cirkeltræning

storybild

(Billede: Flemming Eiberg)

Maksimal træningseffekt på kortest mulig tid. Sådan vil de fleste af os danskere gerne holde formen ved lige, når vi dukker op i træningscenteret. Vi vil have effektiv og kraftfuld træning, der kan overstås i en fart, men som holder os i god form.

Læs mere om effektiv og kraftfuld træning her

LOOP Fitness har præcis dette fokus i sine 68 træningscentre landet over. Her er det den enkle men effektive træningsform cirkeltræning, de har specialiseret sig i, hvor man i ganske korte tidsrum laver en øvelse og derefter holder en kort pause for så at lave en ny type øvelse. Denne træningsform kaldes også for HIT-træning – Højintensiv Interval Træning – og en af de største fordele ved det er, at man får maksimale sundhedsfordele med et minimum af tidsforbrug.

Fra du træder ind i et af LOOP Fitness’ 68 centre og sætter i gang, tager det blot 24 minutter til du er færdig med at træne. Træningen er lagt i et helt fast program – til gengæld styrer du selv intensiteten af din træning, efter hvad du evner, og det er nogle af fordelene ved HIT-træning.

Her er 5 grunde til, at HIT er godt for dig:

Hos LOOP forbrænder du mange kalorier på kort tid. En amerikansk undersøgelse har sammenlignet 30 minutters HIT-træning med vægttræning, løb og cykling. Forskerne konkluderede, at HIT-udøverne forbrændte 25 til 30 pct. mere end dem med de øvrige træningstyper.

Faktisk forbrænder du flere kalorier, efter du har lavet cirkeltræning end med andre træningstyper. Fordi man træner så intenst, stiger forbrændingen i flere timer efter træningen.

Fedtet ryger med HIT-træning. De højintense intervaller giver samme effekt som traditionelle udholdenhedsøvelser, men med langt mindre tidsforbrug.

Det er videnskabeligt bevist, at HIT har væsentlige fordele for helbredet. Især hvis du har tendens til overvægt, er der gevinst at hente, for hvilepulsen falder, og det samme gør blodtrykket.

Endelig viser undersøgelser, at blodsukkeret falder efter blot 12 ugers træning med HIT. Et sammendrag af over 50 undersøgelser viser, at træningen dermed øger insulinmodstanden mere end andre traditionelle træningsmetoder. Det er godt nyt for alle, som har – eller er i risikozonen for at få – type 2-diabetes.

Se en introvideo om LOOP Fitness her