Annonce
31/12-16 09:46

Sådan træner du bedst op til et motionsløbSådan træner du bedst op til et motionsløb

»Embrace the Pain« er sloganet for Nordic Race og det var så sandelig også det, som Camilla oplevede under løbet. Men til gengæld følte hun også stor glæde efter at have gennemført Nordic Race. »Jeg følte mig som en rigtig mand, ha ha«

storybild

Nordic Race, der løber fra staben den 14. maj i Amager Strandpark, er et anderledes løb for alle, der har løst til at deltage. Ruten rundt i strandparken giver den deltagende en oplevelse uden lige, da forholdende i Amager Strandpark er yderst egnede til et OCR event.

Underlagets udfordrende karakter, kombineret med placeringen af forhindringerne, får dette 5+ løb til at føles som én stor forhindring. Dette løb er særdeles egnet til førstegangsløbere, men vil med sikkerhed også udfordre mere rutinerede løbere.

Dette løb er et åbent-terræn løb, hvilket betyder, at terrænet aldrig bliver mere lukket (eks. skov), end at både tilskuere og deltagende kan se banen og forhindringerne flere hundrede meter frem ad gangen. Dette er derfor også den mest tilskuervenlige rute, vi tilbyder.

Camilla begyndte at løbe for at få konditionen helt i top før ræset. »Jeg havde en god grundform, da jeg spiller håndbold, så det var ikke løbet, jeg var bange for i begyndelsen, og jeg var sikker på, jeg nok skulle gennemføre.« Men da hun først læste sig igennem, hvilke forhindringer der var til Nordic Race, blev hun lidt mere nervøs for at gennemføre.

Hun begyndte derfor at træne mere koordineret. For at holde styr på sin tid og puls, brugte hun et pulsur med indbygget app. Derved kunne hun holde styr på, hvor hurtigt hun skulle løbe for at holde sin pace, hvor høj puls hun havde, men vigtigst af alt, hvor meget hun forbedrede sig fra gang til gang. »At se hvor meget man forbedrede sig fra måned til måned, var en virkelig god motivation for mig«, siger Camilla.

Lær om forskellige løbestile i videoen:

Flere annoncer