Annonce
16/02-17 09:00; Opdateret: 08/06-17 09:38

Sådan sparer du penge på familiens mobilregningerSådan sparer du penge på familiens mobilregninger

ØKONOMI. I dag har alle medlemmer af de fleste familier en mobiltelefon, og der er flere ting, man kan gøre for at gøre regningen så billig som muligt.

storybild

De forskellige familiemedlemmer har forskellige abonnementsbehov. Derfor kan man få tilpassede mobilabonnementer hos Oister.

1) Tjek abonnementer
Man skal ikke betale for mere, end man bruger. Det er første tommelfingerregel i forhold til ikke at bruge for mange penge på sin mobilregning.

Og de forskellige familiemedlemmer bruger som regel mobiltelefonen til vidt forskellige ting og i forskellig udstrækning.

Læs om et mobilabonnement, der er tilpasset til børn på Oister.dk her

Mens de voksne sagtens kan have brug for ubegrænset taletid og masser af data, er det som regel en anden historie for familiens yngste medlemmer.

Her kan man sagtens finde billige abonnementer med begrænset tale og data, og det kan også godt betale sig at undersøge, hvilke familieabonnementer forskellige mobilskaber tilbyder.

I visse tilfælde kan man også spare penge på at slå mobil- og internetabonnement sammen.

2) Få styr på forbruget
Telefoner i dag har nærmest ubegrænsede muligheder, og det kan hurtigt føre til, at man kommer til at bruge mange penge på både mobiltelefoni og forskellig app-køb.

Heldigvis er der hos de fleste mobilskaber mulighed for at sætte et forbrugsloft på telefonen, så man ikke pludselig kommer til at bruge mange flere penge, end man burde.

For familiens yngste kan det til tider også være svært at forstå, hvad der koster penge på telefonen, og hvor mange penge, der er tale om. Her er der flere apps, der kan være nyttige for forældre, så man kan kontrollere forbruget.

For eksempel er det muligt helt præcist at styre, hvad børnene har mulighed for at installere og købe på telefonen uden tilladelse.

3) Tag et tjek i ny og næ
Det kan godt være, at du kunne spare mange penge på familiens mobilregning, men at du bare ikke ved det. Det er der heldigvis råd for.

Hos de fleste mobilselskaber er der nemlig mulighed for at få tjekket, om det abonnement, man har, også er det mest hensigtsmæssige.

Derfor kan det sagtens hjælpe at ringe til mobilselskabet og spørge, om de kan lave et tjek på, om din familie får det maksimale for pengene.

Flere annoncer