Af - 13/01-17 09:43

13 ting du gør HELT forkert fra det sekund du står op13 ting du gør HELT forkert fra det sekund du står op

Du kender sikkert til de dårlige vaner.

Bildstrecke im Grossformat »

Nyt år kan betyde nye rutiner og ændringer i dårlige vaner.

Det britiske medie The Independent har samlet en liste over 13 (små) ting, som du kan overveje at ændre i 2017 for at få en bedre levestil.

Det viser sig, at de små ændringer allerede kan være gode fra det øjeblik, du vågner om morgenen.

06:30 Snooze-funktionen

Selv om det føltes godt at blive liggende i den varme seng, når du vågner en kold morgen og snooze-knappen, derfor er fristende.

Men søvnekspert Timothy Morgenthaler fraråder overfor Business Insider at bruge funktionen.

Dels fordi, hvis du falder tilbage i en dyb søvn, efter du trykker på snooze-knappen, vil du sandsynligvis vågne op mere groggy fremfor frisk.

Godt råd? Finde ud af hvor meget søvn, din krop har brug for, og stille din alarm efter det.

07:00 Tjekke beskeder, så snart du vågner op

Hvis du sover i nærheden af ​​din telefon, er det fristende at tjekke den med det samme.

Men det er ikke en god idé.

Forfatter til bogen 'Tjek aldrig emails om morgen' Julie Morgenstern siger til The Huffington Post:

- Anmodninger, afbrydelser og uventede overraskelser er uendelige. Start hellere dagen med at undgå disse i mindst den første time.

07:45 drikke kaffe, mens gør klar til arbejde

Hvis du tror, ​​du kan ikke fungere, før du har drukket kaffe, tager du fejl.

Din krop producerer naturligt en større mængder af stresshormonet cortisol, som regulerer energi, fra 08:00 til 09:00. Så for de fleste mennesker er det bedste tidspunkt at drikke kaffe på efter 09:30.

08:00 Glemme morgenmad

For travlt til morgenmad? Find hellere tid alligevel.

Diætist Lisa DeFazio siger til Business Insider, at det første måltid på dagen er vigtigt, da det starter stofskiftet og giver kroppen blodsukker, så du kan fokusere og være produktiv.

Lisa DeFazio anbefaler fiber-fyldt havregryn og smoothies.

09:45 Komme for sent

En undersøgelse foretaget af The Huffington Post viste, at chefer har tendens til at se deres medarbejdere, der kommer for sent, som mindre sympatiske og med ringere ydeevne.

09:50 Lave dine nemmeste opgaver først

Starter du med det letteste først? Det er måske en dum idé.

Forskning viser, at viljestyrke og selvkontrol falder i løbet af dagen, derfor er det smartere at komme i gang med de svære opgaver først, mens du kan gemme de lette opgaver til sidst på dagen.

11:00 Forsøge at tømme din indbakke

Det kan være stressende, at mailboksen er fuld, når du møder ind. Men planlægningsekspert og forfatter Laura Vanderkam fraråder at forsøge at tømme den.

- Du vil aldrig nå bunden af ​​din indbakke. Det er bedre at indse, at du ikke kan nå det hele. Hvis det virkelig er vigtigt, vil folk også følge op på deres mails med et opkald.

12:30 Spise frokost ved dit skrivebord

Først og fremmest kan det være ulækkert.

For det andet tyder forskning på, at du fordøjer bedre maden og øger ydeevnen ved at spise det ved et frokostbord med kollegerne.

13:30 Lytte til musik, mens du arbejder

Mens du måske føler mere produktive, når du lytter til musik, er det sandsynligvis ikke rigtigt.

Business Insider har tidligere talt med neuroforsker og musiker Daniel Levitin, der fortalte, at forskning tyder på, at i næsten alle tilfælde vil musik forværre din præstation på intellektuelle opgaver (læse og skrive)

Undtagelsen er, når du udfører opgaver, der er gentagne eller ensformige, som når du arbejder på et samlebånd eller kører i lange perioder. I så fald kan musik kvikke dig op.

Levitin sagde også, at det er en god idé at lytte til musik 10-15 minutter inden arbejde, da det kvikker dig op.

17:30 Skippe træning


Du har haft en lang dag på arbejde, og det eneste du har lyst til er at se netlix.

Men hvis du kan snige i træningscentret, vil din krop og sind sige tak. De mange (mange) potentielle fordele ved fysisk aktivitet såsom færre symptomer på angst og depression, stærkere knogler, en lavere risiko for hjertesygdomme, og en lettere tid at tabe sig.

20:30 Spise aftensmad for sent

Der kan hurtigt gå et par timer, før du får købt ind og lavet mad. Men det er en god idé at gå tidligt i gang.

At spise for sent kan påvirke din søvnkvalitet og din evne til at opretholde en sund vægt.

Det er generelt bedst at stoppe med at spise (herunder snacks) omkring tre timer før sengetid.

21:00 Bruge timevis på sociale medier

Det kan virke afslappende at rulle gennem sit feed på Instagram og Facebook. Men det er det ikke.

Forskning tyder på, at "passiv" Facebook brug kan gøre os i dårligt humør. Det er sandsynligt, fordi vi er misundelige på vores venners ferier og nuttede hvalpe.

23:00 Tjekke dine beskeder lige inden sovetid

Enhver form for digital teknologi i timerne lige før sengetid kan skade din søvnkvalitet. Det blå lys, der udsendes fra digitale enheder kan forstyrre produktionen af søvn hormon melatonin, hvilket gør det sværere at falde og ophold i søvn.

LÆS OGSÅ: LISTE: Derfor skal du IKKE rejse til Dubai

LÆS OGSÅ: Piger med disse navne har lettest ved at score

LÆS OGSÅ: 16 uskyldige billeder, der nemt kan misforstås

LÆS OGSÅ: LISTE: De 7 mest normale sexdrømme - og hvad de betyder

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx